وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 30 روز سن داره

کودک من

شلوار

فواید نقاشی کشیدن قبل از پیش دبستانی

1397/10/17 8:32
نویسنده : وبلاگ کودک من
764 بازدید
اشتراک گذاری

بعضی از عملکردهای کودک بطور طبیعی است. مانند : نقاشی کشیدن

در 4 سالگی کودکان تمایل دارند نقاشی هایی با تصاویر پیچیده رسم کنند. کودکان از طریق نقاشی احساسات و افکار و رویاهای خود را بیان می کنند. وقتی کودک تصویری مانند یک گربه را می کشد , فرصتی است برای فکر کردن و اینکه چه احساسی در مورد این حیوان دارد. همچنین از ذهن اش برای یادآوری استفاده می کند که چه چیزهایی در مورد گربه ها می داند و مهارت افکارش را گسترش می دهد. 

کودک من کودک من کودک من

عملکردهای کودک هنگام نقاشی کشیدن :

1. گسترش مهارتهای حرکتی :

مهارتهای حرکتی شامل هر گونه حرکت تخصصی از دستها , مچ ها و انگشت ها است. به عنوان یک بزرگسال وقتی که تایپ می کنید و یا رانندگی می کنید بر روی مهارتهای حرکتی تکیه می کنید. نقاشی کشیدن برای کودک هم به همین صورت است و قوی شدن مهارتهای حرکتی در سن پایین تر مخصوصا قبل از پیش دبستانی بسیار مهم است. گرفتن و کنترل کردن ابزارهای نوشتاری یکی از بهترین راه ها برای بهبود بخشیدن به مهارتهای حرکتی کودک می باشد. 

2. بینایی :  

بهتر است هنگام نقاشی کشیدن کودک را تشویق کنیم تا از بینایی خود بهتر استفاده کند. کودکان هنوز تعدادی از مفاهیم مانند مسافت , تفاوت مسافت و اندازه را نمی دانند و نقاشی کشیدن بهترین فرصت برای یاد گرفتن این مفاهیم است. 

برای تقویت این نوع عملکرد می توانید او را تشویق کنید که یک خانه بکشد تا از این طریق بزرگی و کوچکی , دور و یا نزدیک بودن را یاد بگیرد. 

3. کمک کردن به تمرکز :

چون اکثر کودکان از نقاشی کشیدن لذت می برند , لذا این فعالیت باعث می شود که تمرکز و تمرین را در کودک تقویت کند. این مفاهیم برای موفقیت آموزشی کودک حتی در مدارس ابتدایی لازم است. مخصوصا توجه به جزییات کوچک باعث تقویت شدن این عملکرد می شود. 

4. بهبود بخشیدن به هماهنگی دست و چشم :

علاوه بر مهارتهای حرکتی , نقاشی کشیدن به کودک شما کمک می کند که ارتباط بین آنچه که او می بیند و آنچه که او انجام می دهد برقرار کند. برای تقویت هماهنگی دست و چشم کودک را تشویق کنید که در حالیکه به یک شی نگاه می کند , تلاش کند آن را بکشد. 

5. افزایش اعتماد :

به عنوان یک والدین و یا سرپرست احتمالا عاشق شنیدن این عبارت هستید : " نگاه کن من چی ساختم !"

وقتی کودک شما فرصت این را دارد که تصوراتش , افکارش و یا تجربیاتش را خلق کند , او اعتماد به نفس را در خود بوجود می آورد. بنابراین نقاشی کشیدن به کودک کمک می کند که حس انگیزه درونی را تقویت کند. 

6. آموزش به خلق کردن و حل مشکلات :

وقتی کودک نقاشی می کشد , باید بهترین راه برای ارتباط بخش های بدن , نقاشی کشیدن عواطف و ترسیم کردن بافت های خاص انتخاب کند. برای این منظور می توانید او را تشویق کنید که اعضای خانواده را بکشد و یا در مورد رنگ مورد علاقه اش با او صحبت کنید. 

7. تجربه جدید , افق دید جدید :

کودکان نیاز به تنوع در کشیدن نقاشی دارند. این تنوع می تواند در خودکار , گچ , مداد شمعی , آبرنگ و یا ... باشد. از وسایلی مانند کاغذ , مقوا , کاغذهای رنگی و ... برای تنوع در کار استفاده کنید. دقت کنید تمام این وسایل را یکباره در اختیار کودک قرار ندهید. 

 

ترجمه شده از سایت kidscountry 

 

 

پسندها (3)

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد