وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من12 سالگیت مبارک

کودک من

شلوار

تمرینات ورزشی مخصوص نوزادان

1397/10/22 20:15
نویسنده : وبلاگ کودک من
468 بازدید
اشتراک گذاری

خیلی از تمرینات ورزشی به نوزاد شما کمک خواهند کرد که عضلات قوی تری داشته باشند. به نظر می رسد نوزاد شما تمام وقت دراز کشیده است , اما در واقع در حال تمرین کردن , لگد زدن با پاهایش است. و یا به هنگام تعویض پوشک به خود می پیچید و تکان می خورد و عضلات کوچکش را ورزش می دهد. 

او نیاز به ماهیچه های قوی برای نگاه داشتن سرش , غلط خوردن , نشستن , گاگوله کردن دارد. 

هنگامی که نوزاد شما بر روی کمر است او را روی شکم برگردانید و به ماهیچه های گردن , بازوها , شانه ها , کمر و شکم کمک می کنید تا قوی شوند. 

دکتر رابرت پانتل , نویسنده کتابهای "مواظبت کردن از نوزاد " می گوید : زمان گذاشتن کودک بر روی شکم می تواند از همان روزهای بدو تولد باشد. 3 تا 5 دقیقه نوزاد را بر روی شکم قرار دهید , با او همراهی کنید و خودتان هم روی شکم دراز بکشید. لبخند بزنید , حرف بزنید , آواز بخوانید و یا ادا دربیاورید. دسته کلید را تکان دهید تا صدا بدهد و یا یک اسباب بازی برای جلب توجه او قرار دهید. 

در این حالت نوزاد ما به اطراف نگاه می کند , پا می زند و یا سعی می کند به شی مورد نظرش برسد و کمک می کند تا ماهیچه هایش قوی شوند. 

در ابتدای این تمرین ممکن است نوزاد سر و صدا کند. اما با تمرین کردن و قوی تر شدن ماهیچه ها , این تمرینات برای او لذت آور خواهد بود. در نتیجه قدرت و تحمل و ایستادگی اش افزایش می یابد. به تدریج به 20 دقیقه در روز می رسد و می تواند مدت زمان بیشتری را بر روی شکم خود بماند و کم کم آماده می شود که بچرخد.

دراز و نشست : کشیدن نوزاد به سمت بالا (حالت بارفیکس) راه دیگری است برای قوی شدن ماهیچه ها, شانه ها , بازوها و کمر است. در حالیکه نوزاد روی کمرش است , از ساعد بگیرید و به آرامی به خودتان نزدیک کنید. می توانید به این تمرین در حدود 6 هفته ادامه دهید. تمرین بسیار و سرگرم کننده است به نحوی که با نزدیک شدن به صورتتان , می توانید او را ببوسید و یا شکلک در بیاوردی. 

دوچرخه سواری : تا حالا شده که مامان ها بهتون بگن که پاهای نوزاد را مثل دوچرخه ورزش بدید تا گازهای معده اش راحت دفع بشن ؟ 

خب , نه تنها روش طبیعی برای خروج هوا است , بلکه راه خوبی برای بکارگیری پاها , باسن و زانوها است. این حرکت انعطاف نوزاد را افزایش می دهد. 

نوزاد را روی کمرش قرار دهید و به آرامی پاهایش را بالا ببرید و بچرخانید. مانند پدال دوچرخه

در حالیکه این ورزش را انجام می دهید آواز بخوانید, لبخند بزنید و از خود صدا دربیاورید. حرکت را 3 تا 5 بار تکرار کنید. 

وزنه برداری : برداشتن اشیا بهترین راه برای بوجود آوردن توانایی های نوزاد است و هماهنگی بین دست و چشم را بوجود می آورد و به ماهیچه های شانه ها و بازوها و سر کمک می کند مه بیشتر تقویت شوند. 

از 3 یا 4 ماهگی اشیایی که در اطراف خانه دارید مانند اسباب بازیهای کوچک با سایزهای مختلف استفاده کنید. در حالیکه نوزاد در بغل شما نشسته و یا دراز کشیده , اشیا را در مقابل چشمام او بلند کنید. به مراتب که بزرگتر شد او هم تشویق می شود که اشیا را بلند کند.

ترجمه شده از سایت  parents

 

 

 

 

پسندها (1)

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد