وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 4 روز سن داره

کودک من

شلوار

10 نکته برای نی نی های بدغذا

1397/10/23 16:40
نویسنده : وبلاگ کودک من
520 بازدید
اشتراک گذاری

داشتن یک نوزاد بدغذا نگران کننده و ناراحت کننده است و شاید این نکات به شما در این زمینه کمک کند. 

اول از همه نفس عمیقی بکشید و آرام باشید.  داشتن یک کودک بدغذا غیرعادی نیست و می توانید از طریق این عبارت خود را آرام کنید. 

کودک من

1. با یک متخصص مشورت کن

در مرحله اول با یک متخصص مشورت کنید. تغذیه مناسب کلید اصلی برای سلامتی کودک است. اگر نوزاد شما غذا نمی خورد , اول از همه باید علت را پیدا کنید و یا اینکه شاید این بدعذایی گذرا و زودگذر باشد. پس می توانید با یک متخصص اطفال شروغ کنید. 

2. خیلی زود شروع نکنید

طبق مطالعات سال 2013 توسط موسسه تغذیه ای آمریکایی 40 درصد از مادرها غذاهای جامد را قبل از 4 ماهگی به نوزاد می دهند. اگر کودک شما کمتر از 6 ماه سن دارد آمادگی لازم برای غذاهای جامد را ندارد. پس باید اندکی صبر کنید تا آمادگی لازم برای قورت دادن غذاهای جامد بدست آورد. بنابراین اگر آمادگی برای جویدن را ندارد , غذایش را میکس کنید و به شکل پوره دربیاورید. 

3. کثیف کاری کردنزبانکده محصل

اجازه دهید که کودک با غذایش بازی کند. بعضی اوقات اولین مرحله برای آموزش خوردن غذاهای جدید کثیف کردن است و از طریق بو کشیدن و له کردن با دستش آنها را کشف می کند. پس اجازه دهید با غذایش بازی کند و غذایش را با دست له کند. 

کودک من

ممکن است از این کثیف کاری اذیت شوید , اما باعث رضایت مندی کودک و حسن کنجکاوی او می شود و او راحت تر غذا می خورد. بعدا به قدر کافی فرصت دارید که به او بگویید : " از قاشق استفاده کن , نه دست "

4. چشیدن

وقتی غذای جدیدی را شروع می کنید, مقدار خیلی کم را به کودک بدهید تا بچشد و این چشیدن را به او آموزش می دهید. پس چشیدن غذای جدید راهی است برای کنترل بیشتر توسط کودک.

5. اوقات تلخی نکنید

اگر کودک شما غذایش را پرت کرد با خودتان بگویید که کثیف کاری ها را تمیز خواهم کرد.  با خونسردی غذاهای جدید را امتحان کنید و آرام باشید و لبخند بزنید. مطمنا با آرامش شما , کودک هم آرام خواهد بود. 

6. سر و صدا ممنوع :

اجازه دهید کودک بر روی غذا تمرکز کند. تلویزیون یا رادیو را خاموش کنید و اجازه دهید کودک در آرامش و به دور از سر و صدا غذا بخورد. سر و صدا و آشفتگی را کاهش دهید که بر روی غذایش تمرکز کند.

7. سرگرمی

زمان خوردن غذا برای کودک مانند جشن هست. لبخند بزنید و دست بزنید و او را تشویق کنید که غذایش را بخورد.  حتی می توانید با قاشق خالی لبهایش را قلقلک دهید. و بازی قاشق هواییمایی را هم به عنوان فراموش نکنید. 

8. غذا خوردن بطور مستقل

بین 8 تا 9 ماهگی نوزاد خودش می تواند بطور مستقل غذا بخورد  و البته بطور غریزی سعی می کند که بدون کمک مادر غذا را بردارد و بخورد. 

9. اول بو می کشد , سپس می خورد : 

اجازه دهید اول غذا را بو بکشد. قاشق را جلوی کودک خود قرار دهید و اجازه دهید قبل از خوردن دم بکشد و بو را احساس کند. 

10. با هم غذا بخورید : 

برای کودک خود اولین مدل  هستید. با نگاه کردن به شما خواهد آموخت. هرگز برای در کنار خانواده بودن زود نیست. به شما نگاه می کند و از خوردن شما لذت می برد و تمایل بیشتری برای غذا خوردن دارد.  

ترجمه شده از سایت care.com

پسندها (1)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد