وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 12 سال و 1 روز سن داره

کودک من

شلوار

آموزش مشاغل به کودکان

1397/10/24 18:46
نویسنده : وبلاگ کودک من
20,551 بازدید
اشتراک گذاری

وقتی صحبت از شغل ها پیش می یاد , اول از همه از بچه ها در مورد اینکه می خوان چکاره بشن می پرسیم و یا اینکه ازشون می خوایم در مورد شغل آینده اش برای دوستاش توضیح بده. می تونیم تصاویر مربوط به شغل ها رو نشون بدیم و ازشون بخواهیم در مورد هر شغل توضیح بدن . با این روش می فهمیم که چقدر اطلاعات در مورد شغل ها دارند. 

کودک من

کودکان را به گروه‌های دو یا سه نفره تقسیم کنید و عکس‌هایی در مورد شغل‌های مختلف به آنها نشان دهید.
و از کودکان بخواهید با هم گروه‌های خود در مورد شغل مورد نظر نمایش داده شده و عکس و توانمندی‌های صاحب این شغل با یکدیگر صحبت کنند و در مورد اینکه چه افرادی به خوبی قادر به ایفای این شغل هستند با یکدیگر گفت‌و‌گو کنند.
پس از چند دقیقه هر گروه یک نفر را به عنوان نماینده انتخاب می‌کند تا او در مورد آنچه با یکدیگر صحبت کرده‌اند به سایر بچه‌ها توضیحاتی بدهد.
بعد از اینکه همه نماینده‌های گروه‌ها در مورد عکس اول شغل‌شان صحبت کردند به توزیع کارت‌های دیگر اقدام نمایید.
توجه داشته باشید در هر دور بازی، از کودک جدیدی از گروه استفاده کنید تا همه بچه‌ها فرصت ارائه گزارش و صحبت را در جمع پیدا کنند.
در پایان از کودکان بپرسید آیا شغلی به نظرشان می‌رسد که عکسش در بین این عکس‌ها نبوده و مایل باشند در مورد آن با همدیگر صحبت کنند؟
اگر پاسخ آنها مثبت بود، باید برای دفعه بعد هر گروه عکس شغل مورد نظر را نقاشی کند و به کلاس بیاورد تا با همدیگر در مورد آن صحبت کنند.
در پایان بازی، دوباره از کودکان بپرسید دوست دارند در آینده یا وقتی بزرگ شدند چه کاره شوند.

علاوه بر بازی از طریق کاردستی هم می توان مشاغل را آموزش داد. تصاویر زیر را ببینید :

براحتی می توانید از وسایلی مانند نخ کاموا و نمد کاردستی های متنوعی مخصوص مشاغل درست کنید و دقیقه ها در مورد این شغل صحبت کنید.

کودک من

کاردستی زیر مربوط به مقطع پیش دبستانی ساجده است برای آموزش شغل پلیس

کودک من

و همین طور این کاردستی که به همراه نقاشی همراه است مربوط به پیش دبستانی ساجده است

از طریق رنگ انگشتی و نقاشی هم می توان آموزش را کامل کرد

کودک من

کودک من

وقتی در مورد شغلی مانند کشاورز صحبت می کنید باید واژگان مناسب برای زبان آموزی هم آموزش دهید : کشاورز، شخم زدن، بذر، تراکتور، ماشین های کشاورزی، داس، بیل، بیلچه، درو کردن

برای شغل نانوا واژگان مناسب برای زبان آموزی: نانوا، نانوایی، نان لواش، نان سنگک، بربری، تافتون، نان ماشینی، تنور

مسلما شعرخوانی و کاربرگ ها آموزش مشاغل را کامل می کند.

پلیس

انار، دونه دونه 
پلیس چه مهربونه 
شب تا سحر بیداره 
چه کار سختی داره 
شب که می شه تو کوچه ها می گرده 
روز که می شه کجا می ره 
هی بالا و پایین می ره 
به فکر رفت و آمد ماشین هاست 
به این می گه برو به چپ 
به آن می گه برو به راست 
راه می ره و سوت می زنه 
دوست تو و دوست منه
 

 

پسندها (1)

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد