وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 5 روز سن داره

کودک من

شلوار

بای بای پوشک

1397/10/26 23:51
نویسنده : وبلاگ کودک من
1,133 بازدید
اشتراک گذاری

جواب درست برای این سوال که چه موقع باید کودک را از پوشک بگیریم وجود ندارد. متخصصان نظرات مختلفی دارند. در کل برای از پوشک گرفتن زودتر از 18 ماهگی و دیرتر از 2 سالگی نباید باشد. البته فرآیند خلاص شدن از پوشک در کودکان متفاوت است و فرآیند شخصی است و در هر کودک این فرآیند فرق دارد. پس نباید در این فرآیند کودک خود را با کودک دیگری مقایسه کنید. 

کودک من

چه موقع آموزش از پوشک گرفتن شروع می شود ؟

وقتی که پوشک کودک بعد از ساعتها خشک است و یا کودک علایم خلاص شدن از پوشک را از خود نشان می دهد , مانند اشاره کردن به پوشک و یا سعی می کند پوشک را دربیاورد و یا هنگام دفع برای مدتی می نشیند. 

هترین فصل برای از پوشک گرفتن بچه فصل بهار و تابستان است .کودک را تشویق کنید اگر ادرار یا مدفوع دارد، بگوید و چند ساعت در روز او را باز بگذارید.

قبل از شروع کتابهایی در این زمینه برایش بخوانید و آموزش را از طریق داستان پیش ببرید. 

بازیهای عروسکی بسیار کاربرد دارند. عروسک را روی لگن بنشانید و تمام آموزش را از این طریق پیش ببرید. 

برخی کودکان از مدفوع یا ادرارکردن می ترسند که برای حل این مشکل بهترین راه این است که به او توضیح دهید که این کار بدن او برای دفع مواد مضر است و برای سلامتی او مهم است و از طریق بازی عروسکی می توانید این مشکل را حل کنید و برایش توضیح دهید.

فقط خاطرتان باشد بهترین زمان برای از پوشک گرفتن کودک معمولاً از 18 تا 24 ماهگی است. با این حال پسران دیرتر از دختران یاد می گیرند که ادرار و مدفوع خود را کنترل کنند. به همین خاطر بهتر است در مورد پسران پس از پایان دو سالگی اقدام به از پوشک گرفتن فرزند پسر خود کنید. 

برای او لگنی بگیرید . باید نشستن روی لگن برای کودک جنبه بازی و سرگرمی داشته باشد. چون کودک این کار را یک بازی قلمداد می کند و هدف اصلی از این کار را فراموش می کند.

برای استفاده موفقیت آمیز از لگن به کودک جایزه دهید. برچسب ها بهترین گزینه هستند. همین طور می توانید از طریق زبان کودکانه و بازی استفاده از لگن را  به او آموزش دهید. 

تنها نکته مهم برای از پوشک گرفتن صبر صبر و صبر 

با صبر و حوصله براحتی در این پروژه موفق می شوید. 

لینک گفتگو مامانها در مورد از پوشک گرفتن کلیک کنید
    

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد