وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 26 روز سن داره

کودک من

شلوار

بهترین رنگ برای اتاق کودک

1397/10/29 0:35
نویسنده : وبلاگ کودک من
788 بازدید
اشتراک گذاری

برای اتاق کودک اول از همه انتخاب رنگ و یا کاغذ دیواری مناسب است. بعضی از کاغذ دیوارها گردی در هوا پخش می کنند که برای ریه های کودک مضرر است. استفاده از رنگهای گرم باعث افزایش انرژی در بدن می شود که البته برای کودکان پرانرژی مناسب نیست.

کودک من

حال به روانشناسی رنگها توجه بفرمایید :

اگر رنگ نارنجی را برای اتاق کودک خود انتخاب کردید پر حرارت و گرم بودن را به فرد القا می کند. یک رنگ جوان پسند برای کودکان است که اعتماد به نفس و تشویق بودن را تقویت می کند. همین طور حس ارتباط برقرار کردن و اجتماعی بودن در این رنگ دیده می شود. 

رنگ قرمز برای پرانرژی بودن بدن و ذهن بکار می رود. ضربان قلب را افزایش و باعث افزایش تنفس می شود. تعدادی از محققان معتقدند که این رنگ با خشونت همراه است و برای اتاق کودک نباید این رنگ را انتخاب کرد. اما اگر در قسمتهای جزیی از اتاق این رنگ را استفاده کنید , باعث شادابی و انرژی می گردد.

رنگ زرد یک رنگ پرانرژی است که شادابی را به همراه می آورد و زرد ملایم باعث افزایش حافظه می شود. اما استفاده بیش از حد از این رنگ عصبانیت را به همراه دارد. 

رنگ سبز آرام بخش ترین رنگ و رنگ طبیعت است. محققان معتقدند که رنگ سبز باعث افزایش سرعت خواندن در بچه ها می شود و مطمنا خشم و خشونت را کاهش می دهد. 

رنگ آبی دقیقا برعکس رنگ قرمز است. آبی حساسات خشم را کاهش می دهد و باعث کم شدن سرعت ضربان قلب و فشار می گردد. کودکانی که تجربه خشونت دارند و یا مشکل رفتاری دارند انتخاب این رنگ برای اتاق شان پیشنهاد می شود. اما دقت کنید که استفاده از رنگ طوسی در کنار رنگ آبی غم انگیزی را بوجود خواهد آورد.

رنگ بنفش یه رنگ سلطنت وار و لوکسی به حساب می آید. مانند رنگ آبی اثر آرام بخشی دارد . مخصوصا اگر سایه های ملایم و کمرنگ بنفش استفاده کنیم. همچنیم رنگ خلاقانه و روح بخشی است. اما اگر کودک شما بسیار احساسی است احتمالا این رنگ را برای اتاقش انتخاب نکیند. 

وقتی صحبت از رنگ صورتی می شود خود بخود به سمت رنگ دخترانه سوق داده می شویم. دقیقا صورتی رنگ آرام بخش بوده و با الطاف دخترانه همخوانی دارد. اما اسفاده بیش از حد از رنگ صورتی اضطراب و پریشانی را به همراه دارد. 

دخترخانم ها رنگ های صورتی و بنفش را دوست دارند. اگر دوست دارید اتاق فرزندتان مرتب و تمیز به نظر برسد، کاغذ دیواری گلدار انتخاب نکنید. در عوض چند سایه از یک رنگ را بکار ببرید و مثل این اتاق دو تابلوی گلدار به دیوار آویزان کنید.

رنگ قهوه ای یک رنگ زمینی است و به کودکان کمک می کند که در محیط خارج از منزل خاکی باشند. اگر از رنگ قهوه ای پررنگ استفاده کنید فضای اتاق را کوچکتر به نظر می رسد. اگر کودک شما مضطرب و نگران است , استفاده از این رنگ توصیه نمی شود. 

 

ترجمه شده از سایتهای  houzz.com

لینکهای مفید 

نمونه اتاق برای پسرها

 نمونه اتاق برای دختران

 تزیین اتاق کودک با تم های مختلف

 تزیین اتاق کودک با تم جنگل

 نمونه چادر بازی

 اتاق کودک با تم کیتی

 اتاق دوقلوها

 اتاق کودک با تم ورزشی

 اتاق شاگرد اول ها

 راهنمای خرید فرش برای اتاق کودک

 اتاق کودک با تم جنگل

 تمام نکاتی که باید برای دکوراسیون اتاق یک کودک نوپا بدانید

 استیکر، وسیله ای آسان برای تزئین اتاق کودک

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد