وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 4 روز سن داره

کودک من

شلوار

طرز درست کردن ژله ی خرده شیشه برای جشن تولد

1391/9/6 12:10
نویسنده : وبلاگ کودک من
488,010 بازدید
اشتراک گذاری

طرز تهیه:

ژله در رنگهای مختلف آماده میکنیم سعی کنید رنگهاتون زیاد به هم نزدک نباشن رنگهایی که من انتخاب کردم

قرمز - آبی - سبز - نارنجی -  و ژله بیس   رنگهاش خوب بود ها ولی اگه تنوع رنگیش بهتر و بیشتر بود خوشگلتر هم میشد ولی رنگ دیگه اهواز گیرم نیومد

ابتدا ژله ها رو جدا جدا در ظرفهای مربع یا مستطیل شکلی درست میکنیم و آب مورد نظرمون برا ژله ها به جای دو لیوان یک لیوان آب گرم و یک چهارم لیوان آب سرد میریزیم که سفت تر در بیاد و مهمتر از همه اینکه ظرفی که میخوایم ژله بگیره رو داخلش سلفون میکشیم و بعد ژله رو میریزیم تو ظرف که موقع تیکه تکه کردن راحتتر بتونیم انجام بدیم و تر و تمیز تر در بیاد و یه نکته اینکه وقتی ژله رو تو آب گرم حل کردین یک دقیقه هم داخل مایکروفر قرار بدین تا مایع براقتر بشه.داخل یخچال قرار میدیم به مدت یک شب تا صبح...تا کاملا سفت بشه

حالا مهمترین قسمت ژله خرده شیشه ژله  بیس یا همون پایه هستش که باید دقت بکنیم من تو خیلی جاها خونده بودم که با پودر ژلاتین درست میکنن ولی اینجا پودر ژلاتین گیرم نیومد و با ژله بیرنگ آلوئه ورا درست کردم که خیلی خوب شد ولی دو سه باری خراب شد تا دستم اومد

دو تا پودر ژله آلوئه ورا رو در سه لیوان شیر سرد حل میکنیم و اونقدر با قاشق هم میزنیم تا مایع یکدستی به دست آید و پودر به خوبی حل شود چون شیر سرده کمی طول میکشه ولی حوصله کنید تا کارتون خوب پیش بره  و یک قوطی شیر عسل رو بهش اضافه میکنیم و هم میزنیم تا مایعی اسفنجی شکل به دست آید و به مدت یک دقیقه داخل مایکروفر قرار میدیم و دوباره هم میزنیم.

ژله های رنگی رو یکی یکی با سلفون از داخل ظرف در میاریم و میزاریم یه جای صاف و با چاقوی پهن و خیس به قطعات کوچیک میبریم و قالب اصلیمون رو که مستطیل شکل هست اماده میکنیم و داخلش سلفون میکشیم و ژله های رنگی رو طوری داخل ظرف میچینیم که رنگهای مثل هم ترجیحا پیش هم نباشند

 ژله بیس امون رو میزاریم تو هوای خانه که کاملا سرد بشه بعد از اینکه کاملا سرد شد میریزیم رو ژله های رنگی تا کاملا ژله ها رو بپوشونه و قرار میدیم داخل یخچال ۵  ۶ ساعت بعد ژله مون آماده است . من بین تمام ژله های خرده شیشه که دیدم این مدلی که خودم درست کردم رو خیلی خوشم اومد چون براق بود و زیبا خیلی ها تو قالب های فانتزی میریزن و بعد از اینکه که برمیگردونن شکلش مات میشه مثل عکس زیر... که به نظرم خوب نمیشه

 در صورتی که این ژله رو بعد از اینکه گرفت با سلفون برمیگردونیم تو یه سینی صاف و با چاقوی پهن دور تا دورش رو برش میدیم تا مستطیل یا مربع های براق و یکدستی به دست بیاد البته من اونروز اونقدر هول بودم یادم رفت یه یه ضلعش رو برش بدم تا براقتر بشه...

            

نکاتی که برام تجربه شد

۱. از شیر داغ به هیچ وجه استفاده نکنید چون وقتی من ژله رو با شیر داغ دفعه اول قاطی کردم شیر برید و خیلی خیلی بد شد و همه رو ریختم دور

۲. از ژله بیرنگ با آب استفاده نکنید حتما باید شیر داشته باشه چون من اولش به فکرم رسید به جای سفید اگه بیرنگ باشه که بهتره ولی اصلا خوب نشد اصلا تفاوت رنگها معلوم نبود حتما باید سفید باشه

۳. حتما از سلفون و چاقوی خیس استفاده کنید

نوش جان

با تشکر از مریم خانم

http://nini-ko0ch0olo0.blogfa.com

نمونه های دیگه

کودک من

ژله و سالاد

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد