وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 12 سال و 1 روز سن داره

کودک من

شلوار

معایب استفاده از روروک

1397/11/3 21:15
نویسنده : وبلاگ کودک من
2,220 بازدید
اشتراک گذاری

چرا در کانادا استفاده از روروک برای کودکان ممنوع است ؟ از آپریل سال 2007 , فروش روروک و تبلیغات آن برای کودکان در کانادا ممنوع شد. روروک خطر جدی برای کودکان در کانادا شناخته شد. آمار زیادی مبنا بر افتادن از پلکان بابت استفاده از روروک و ضربه به سر ناشی از استفاده از این وسیله برای کودکان زیر 2 سال است. و آمار زیادی مبنا بر استفاده از روروک و برخورد با بخاری و هیتر گزارش شده. دولت کانادا استفاده از روروک را ممنوع کرد چرا که تحقیقات نشان می دهد رشد بدنی و ذهنی کودکان را به تاخیر می اندازد. جریمه داشتن روروک در کانادا 100 هزار دلار است.

معمولا استفاده از روروک برای کودکان در هیچ زمانی توصیه نمیشود.هنگامی که کودک از روروک استفاده می کند به دلیل این که نمی تواند پاهایش را نگاه کند دیرتر به راه می افتد و روند تکامل حرکتی کودک را به تاخیر می اندازد. زمانی که ستون مهره های کودک تکامل پیدا کند کودک خودش سعی در ایستادن میکند اگر با استفاده از روروک کودک را زودتر از تکامل یافتن ستون مهره هایش مجبور به ایستادن کنیم اینکار سبب کمردردهای زودرس میانسالی کودک میشود. و همینطور اینکار در مورد نشسته نگه داشتن کودک زودتر از موعد هم صدق میکند.

همه ی متخصصان کودک روروک را تایید نمیکند چون ممکن است باعث خطرات احتمالي مثل پرت شدن يا سقوط از بلندي ‌يا گير كردن به فرش و افتادن رورو‌ك و رفتن شيرخوار به فضاهاي پرخطر مثل آشپزخانه شود. در واقع کودکانی که از روروک استفاده می کنند کمتر از سایر کودکان می توانند به طور طبیعی روی زمین تجسس کنند و قوه و میدان بینایی شان گسترش کمتری پیدا می کند. 

هنوز بر روی استفاده کردن یا استفاده نکردن بچه از روروئک اختلاف‌نظر وجود دارد. چون کودک در هر صورت روال فیزیولوژیک خود را سپری می‌کند و راه می‌افتد. اما پدر و مادر نباید کاری کنند که کودک زود‌تر از موعد راه بیفتد و تنها برای بازی کردن باید او را سوار روروئک کنند. چون راه رفتن نادرست با روروئک ممکن است بر روی راسته استخوان ساق پا و فضای مفصلی ران بچه تأثیر بد بگذارد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد