وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 23 روز سن داره

کودک من

شلوار

نکاتی در مورد حمام نی نی ها

1397/11/6 16:51
نویسنده : وبلاگ کودک من
1,086 بازدید
اشتراک گذاری

 اولین نکته برای حمام کردن نی نی ها این است که به هیچ وجه , کودک را به هر دلیلی در حمام تنها نگذارید.

قبل از ورود نوزاد به محیط حمام , حمام را گرم و بخار کنید. تمام وسایل مخصوص حمام کردن را آماده کنید. مانند لیف نوزاد , شامپو سر و شامپو بدن نوزاد , زیرانداز برای روی پای کسی که می خواهد نی نی را حمام کند. 

وقتی بچه اول به دنیا می‌آید یکی از دغدغه‌های اصلی پدر و مادر‌ها به خصوص مادر‌ها در روزهای ابتدایی تولد نوزادشان حمام کردن آنهاست.

در این مواقع معمولا بزرگ‌تر‌ها و با تجربه‌ها به کمک می‌آیند اما بالاخره روزی می‌رسد که شما با کوچولویتان تنها می‌مانید و باید خودتان آستین‌ها را بالا بزنید و برای حمام کردن بچه‌ها برنامه‌ریزی کنید.

حال اینکه چند وقت به چند وقت نوزاد را حمام کنید بستگی به خودتان و شرایط نوزاد دارد. اما دو روز در هفته برای تمیزی نوزاد کافی است. در ضمن به این نکته هم دقت کنید که حمام کردن بیش از حد بچه‌ها ممکن است باعث شود پوست لطیف آن‌ها را خشک کند. بنابراین درباره حمام کردن بچه‌ها وسواس به خرج ندهید. 

فراموش نکنید که یک حمام آب گرم می‌تواند بچه‌هایی را که زیادی گریه می‌کنند آرام کند و به طور کلی به بچه‌ها آرامش ‌دهد.

حالا حتما باید در حمام نوزاد را حمام کرد ؟ شما می توانید در سینک هم اینکار رو انجام دهید. نوزاد کوچک است و سینک هم جمع و جور. دقت کنید اگر در حمام نوزاد را حمام می کنید کف حمام روی یک اسفنجی و یا روی صندلی محکم بنشینید. اگر کف حمام بنشینید به کودک خود بیشتر مسلط دارید. 

دقت کنید وقتی قرار است بچه‌ها را حمام کنید حتما از محصولات بهداشتی مختص نوزادان استفاده کنید. از شامپو و صابون بزرگسالان استفاده نکنید که باعث خشکی پوست نوزاد می شود . 

برای جلوگیری از رفتن هر نوع ماده ی خارجی در چشم کودک، دست، خود را روی پیشانی کودک قرار دهید تا از آن جلوگیری شود. می توانید برای شستن سر کودک ، کودک را به پشت روی پاهای خود قرار دهید تا از ورود کف به چشمهای کودک جلوگیری شود. 

همین طور می توانید قبل از حمام گوش های کودک را با وازلین و یا پماد آد چرب کنید و پنبه ای در گوش او بگذارید. بعد از حمام بوسیله پنبه و یا سشوار گوش کودک را خشک کنید. مخصوصا برای کودکانی که گوش های حساس دارند این نکته مهمی است. 

منبع : وبلاگ کودک من

لینکهای مرتبط 

بازی حمام کردن

شعر حمام نی نی 

کودکتان را اینگونه بشویید 

تزیین لیف حمام به شکل خرگوش

چرا کودک من از حمام بدش می آید؟

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد