وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 30 روز سن داره

کودک من

شلوار

مفهوم دهه فجر برای کودکان

1397/11/12 23:18
نویسنده : وبلاگ کودک من
804 بازدید
اشتراک گذاری

این روزها همه مدارس و مهدها و پیش دبستانی ها در تکاپو مراسمات دهه فجر هستند. حال اینکه مفهوم دهه فجر را چگونه برای کودکان جا بیندازیم ... 

 

برای دانلود و صفحات مورد نظر روی کلمات قرمز کلیک کنید : 

اول از همه می توانیم نماد گل لاله را برای کودکان شرح دهیم. اینکه گل لاله نماد شهیدان هست و مطمنا سرود زیبای به لاله در خون خفته به شما کمک خواهد کرد که هر مصرع از این سرود زیبا داستانی برای خودش دارد.

می توانیم با کاردستی گل لاله و کشیدن نقاشی این گل مفهوم را برسانید. 

لینک آموزش کشیدن گل لاله 

کاردستی گل لاله

از جعبه های گیفت گل لاله به عنوان کادو استفاده کنید. می توانید گیفت های زیبایی که مرتبط با این مراسم هستند در جعبه بگذارید تا خاطره خوبی برای کودکان بماند.

لینک جعبه گل لاله 

لینک دوم دانلود جعبه گل لاله 

و نمونه های داستانهای کودکانه و خاطرات انقلابی را تعریف کنید :

بچه های خوبم! امروز یه روز به یاد موندنیه. می دونید چرا؟ آخه امروز بعد از سال های سال، بالاخره مردم ایران به آرزوشون رسیدن. امروز روزیه که امام خمینی رحمه الله ، پس از مدت ها دوری از وطن به ایران برگشت تا دل همه مردم ایران رو پر ازشادی کنه. امروز بچه های خوبم! 12 بهمنه، یه روز خوب و به یاد ماندنی که هیچ وقت فراموش نمی شه. خیلی از پدرها و مادرهای شما در این روز، با دسته های گل به استقبال امام خمینی رحمه الله عزیزمون رفتن تا از نزدیک رهبرشون رو ببینن و با صدای بلند به امامشون بگن: ای امام! ای رهبر خوبی که سال ها منتظرت بودیم! خوش آمدی.

دوستای گل من! می دونم که همتون امروز شاد و سرحالید و می دونید که امروز چه روز بزرگیه. بله بچه ها، اگه از هر کدوم از شما بچه های خوب بپرسم امروز چه روزیه، فقط این جواب رو می دید: امروز 12 بهمن روز ورود امام به میهن. روزی که هر ایرانی دلش پر از شادی شد. حتمابچه های گلم، این رو هم می دونن که چرا همه ایرانیا اون روز، خوشحال و شاد بودن، مگه نه؟ آفرین آفرین به شما که همیشه جواباتون درسته. بله بچه ها، آخه امام با اومدنش آزادی رو به میهن آورد. ایشون اومدند تا به همه دنیا بگن که دشمن ظالم همیشه شکست می خوره و آدم های بد، همیشه نابود می شن. حالا این شاخه گل قرمز رو که توی دستای منه تقدیم می کنم به همه شما بچه هایی که رهبرتون رو دوست دارید و امروز خیلی خیلی خوشحالید.

دوستای گلم! هر سال در چنین روزی، یعنی روز 12 بهمن همه مردم جشن می گیرن و شادی می کنن. چون همه از اومدن امام به میهن خوشحالن. وقتی امام زنده بود، روز 12 بهمن همه مردم به جماران یعنی محل زندگی امام می رفتن و به امامشون تبریک می گفتن، ولی چند سال است که امام دیگه در بین ما نیست. فکر می کنید مردم حالا چطور باید به امام خوبشون تبریک بگن؟ بله بچه ها! حالا هر سال مردم خوب کشورمون روز ورود امام، به کنار مرقدش می رن و باز هم به امام خمینی، رهبرشون می گن که همیشه دوستش دارن وتمام مهربونی ها رو به خاطر می سپارن.

نمایشنامه های مرتبط با دهه فجر , شعرهای کودکانه و روزنامه دیواری توسط کودکان فعالیتهایی هستند که می توانید اجرا کنید 

پسندها (1)

نظرات (1)

مامان ارشیا و پانیامامان ارشیا و پانیا
13 بهمن 97 7:36
👌
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد