وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 27 روز سن داره

کودک من

شلوار

آموزش کلاه نوزادی

1397/11/8 11:32
نویسنده : وبلاگ کودک من
1,637 بازدید
اشتراک گذاری

 

کلاه نوزادی:
8 دانه سر می اندازیم و 1 رج رو می بافیم.
رج بعد 1 دانه ژته،یکی زیر،1 دانه ژته،یکی زیر تا آخر(ژته ها باید سوراخ بیفتد)
رج بعد رو
رج بعد 1 دانه ژته،2 دانه زیر،1 دانه ژته،2 دانه زیر تا آخر
رج بعد رو
رج بعد 1 دانه ژته،3 دانه زیر،1 دانه ژته،3 دانه زیر تا آخر
رج بعد رو
دفعات بعد 3 دانه می شود 4 دانه و بعد 5 دانه و 6 دانه و...
رج های برگشت همه از رو هستند.
اینقدر به این ترتیب می بافیم تا گردی بافت به اندازه گردی پشت سر بشه.

*دانه های مشخص شده به رنگ سیاه ژته های روی کلاه است.

بعد به رج زیر شروع میکنیم و یک رج دندان موشی می بافیم.

رج بعد رو

از زمانی که دندان موشی را میزنیم تا پیشانی ساده بافی میکنی یا هر مدلی که دوست داریم.من ساده بافی کردم و چند راه دندان موشی بینش انداختم.

به مقدار تا پیشانی که بافتیم دوباره یک راه دندان موشی میزنیم و دانه ها را دو برابر میکنیم.

دوباره به هر اندازه که سلیقه تان هست چین جلوی کلاه را می بافیم و کور میکنیم.

از دندان موشی لبه کلاه روبان یا بند رد میکنیم .

دندان موشی هایی که بین فاصله کف سر تا پیشانی بافتیم را باید بدوزیم.درز کلاه را هم میدوزیم و حدود 4 یا 5 سانت مانده به لبه کلاه دوخت را تمام میکنیم.

روش دوخت راههای دندان موشی

این کلاه ها را هم با همین مدل بافتم.

در کلاه آخری فاصله بین دندان موشی بعد از گردی پشت سر تا لبه کلاه را کاملا ساده بافتم.

با تشکر از آموزش دوست عزیزم

http://3dokhtaram.niniweblog.com

 

لینک کلاههای بافتنی در وبلاگ کودک من

کلاه مردانه 

کلاه بابانوئل

کلاه مدل بستنی

کلاه خود پسرانه

کلاه سلانیک 

کلاه خرگوشی 

کلاه لی لی پوت

کلاه بافتنی مدل سیخ کبابی

نمونه بافت شال و کلاه

کلاه پروانه ای

کلاه های قلاب بافی

کلاه بافتنی انگری برد سری اول

کلاه بافتنی انگری برد سری دوم

کلاه بافتنی کیتی

کلاه بافتنی هندوانه ای

بافت کلاه سرگوشی

نمونه بافت کلاه

برای نمونه های دیگر قسمت سرچ بالای وبلاگ کلمه مورد نظر را تایپ کنید

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد