وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 5 روز سن داره

کودک من

شلوار

سوپ کدو با گوشت ماهی

1391/3/14 19:52
نویسنده : وبلاگ کودک من
1,953 بازدید
اشتراک گذاری

این سوپ رو برای دختر ٧ ماهم درست کردم و سرشار از خاصیته. البته مطمئن بشین که کودکتون به ماهی حساسیت نداشته باشه.

مواد لازم:

ماهی فیله شده ٤ تکه کوچک به اندازه بند انگشت

کدو یه عدد کدوی کوچک

سیب زمینی ١ عدد کوچک

هویج ١ عدد کوچک

قارچ   ١ عدد

جو پرک   مقداری (البته می توان جو پرک را اضافه نکرد و یا از برنج استفاده کرد)

جعفری   مقداری

کره گیاهی

طرز تهیه:

ابتدا ماهی فیله شده بدون تیغ را با مقداری پیاز و کره گیاهی تفت می دهیم و مواد بالا شامل کدو و هویج و قارچ نگین شده را به مواد اضافه می کنیم. جو پرک شده رو هم به دلخواه است. اب را اضافه تا با شعله خیلی کم مواد بپزد . نیم ساعت قبل از اینکه غذا اماده شود جعفری را اضافه و بعد از نیم ساعت غذای کودک اماده است. می توان با غذا ساز یا حلیم کوب آنها را له کرد.

خاصیت کدو :

 

کدو از نظر علم گیاه شناسی یک میوه ی تابستانی است اما از نظر پخت و پز به عنوان یک سبزی در نظر گرفته می شود که خیلی هم ارزش تغذیه ای زیادی دارد و برای سلامتی بسیار مفید است.

 

کدو اثر ملین دارد و باعث رفع یبوست و سوءهاضمه می‌شود،‌ تب را پایین می‌آورد و برای اشخاص گرم مزاج و صفراوی، غذای مناسبی است و ...کدو سرشار از ویتامین  C وA است .

این گیاه مقدار قابل توجهی از ویتامین B1و B6مورد نیاز بدن را نیز تأمین می کند.

کدو سبز یکی از بهترین غذاهایی است که به پیشگیری از بیماری اسکوربوت، کبودی و... که در نتیجه ی کمبود ویتامین C به وجود می آید کمک می کند. کدو سبز حاوی عناصر ضد سرطانی است.

 

 

پسندها (1)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد