وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 5 روز سن داره

کودک من

شلوار

طرز درست کردن خمیر بازی

1391/8/6 8:58
نویسنده : وبلاگ کودک من
96,389 بازدید
اشتراک گذاری

احتمالا تمام وسایل مورد نیاز این خمیر رو تو کابینت داشته باشید و این خمیر بازی باید توسط بزرگترها درست بشه. این خمیر نیازی به پخت نداره و می تونید اونو بردارید و مدام ازش استفاده کنید. درست کردنش فقط چند دقیقه طول می کشه و می تونید کوچولوهاتون رو شاد کنید.

کودک من

مواد لازم :

کاسه - قاشق یا چاقو - 1 فنجان آرد خالص و یا ممکنه کمی بیشتر مورد نیاز باشه - 2/1 نمک - 1 قاشق سوپ خوری بکین پودر یا کرم تارتار - 1 قاشق سوپ خوری روغن (برای اینکه بوی خوبی بده روغن بچه هم می شه استفاده کنید. ) - 1 قاشق سوپ خوری پودر رنگ یا رنگ غذا - 1 فنجان آب جوشیده - ظرف برای نگه داشتن خمیر که بهش هوا نرسه

کودک من

نکته :

اگر از رنگ غذا استفاده می کنید مقدار زیادی مورد نیازه تا رنگ روشنی بگیره ولی پدر رنگ فقط 1 قاشق سوپ خوری کافیه. 

اگر هنگام کار خمیر به دستتون چسبید با اضافه کردن کمی آرد و خوب مالش دادن اون از چسبندگیش جلوگیری کنید.

طرز درست کردن :

ابتدا با 1 فنجان آرد شروع کنید که احتمالا مقداری هم مورد نیاز خواهید داشت.

کودک من

نمک را اضافه کنید.

کودک من

بکین پودر یا کردم تارتار رو اضافه کنید.

کودک من

پودر رنگ یا رنگ غذا رو اضافه کنید.

کودک من

روغن معمولی یا روغن بچه را به مواد اضافه کنید.

کودک من

1 فنجان آب جوشیده را هم اضافه کنید.

کودک من

همه را با هم مخلوط کنید . از چاقو یا قاشق برای مخلوط کردن استفاده کنید. اینقدر مخلوط کنید تا مواد به دمای معمولی برسند.

کودک من

انقدر مخلوط کنید تا خمیر براحتی شکل بگیرد و گرد شود. وقتی خمیر سرد شد از دستتان استفاده کنید. ممکن است برای اینکه خمیر به دستتان نچسبد از مقداری آرد هم استفاده کنید.

کودک من

به خمیر کردن ادامه دهید تا وقتیکه براحتی بتوانید با خمیر بازی کنید.

کودک من

کودک من

کودک من

می توانید در جای خنک و یا پخچال این خمیر را نگهداری دارید و باید در ظرفی که محفوظ از هوا باشه نگهداری کنید.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

مامان نوژاجوني
6 آبان 91 10:49
مرسي عزيزم
مامان امیر مهدی (سوده)
6 آبان 91 10:58
http://mariaa.blogfa.com/ با چه سختی ادرسشو پیدا کردم اگه دوست داشتید ادرسشو براتون گذاشتم ببینید.
مینا مامان کیهان
6 آبان 91 12:48
عالی بود یادم می مونه یعنی ؟
مینا مامان کیهان
6 آبان 91 12:49
عالی بود طرز درست کردن قو طی هم خیلی جالب بود
الهه مامان یسنا
6 آبان 91 13:23
مرسی عزیزم خیلی عالی بود
مامان امیرحسین
6 آبان 91 16:30
ممنون از اینکه به ما سر می زنید.من همیشه به وب شما سر می زنم ولی سرعت کم اینترنت مانع میشه.اصلا قسمت نظرات وبلاگتون کد برای ارسال پیام نمی آورد.ساجده عزیزم رو ببوسید. راستی بابت مطالب قشنگتون ممنون.
مهتاب
7 آبان 91 14:04
خیلیییییییییی جالب بود سپیده جون به نظرت چه مدت بچه ها میتونن ازش استفاده کنن حتما درست میکنم تجربه خوبی ممنون
پانیز
14 فروردین 92 18:26
مرسی عالی بود
خانم خونه
8 آبان 95 12:08
سلام مطالب وبلاگت عالیه.خیلی خوشم اومد میتونی خودت روبیش ترنشون بدی که چقدرهنرمندی حتما تو انجمن ما هم عضو شو هم میتونی وبلاگتو اونجا معرفی کنی تا بازدیدش بره بالا هم میتونی با یکم فعالیت راحت یکی از مدیرای انجمن یا یکی از نویسنده های اصلی خانم خونه بشی فرصت رو از دست نده و حتما بیا و ثبت نام کن آدرسش اینه انجمن اموزشی هنرهای دستی http://khanomekhoneh.ir/
نسترن
18 مهر 96 9:35
سلام ممنون درستش کردم پسرم خیلی خوشحال شد اجربتون با خدا
رستا
8 اسفند 96 17:53
چشمکعالى خجالتخوب زیباالبتهدلخوريه جورايىبی حوصلهمحبتبوسخنده
محمد
11 شهریور 97 15:02
خیلی باحاله
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد