وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من12 سالگیت مبارک

کودک من

شلوار

خنده کودک

1391/7/28 20:50
نویسنده : وبلاگ کودک من
3,761 بازدید
اشتراک گذاری

 

محققان تاکيد کردند که کشف ارتباط بين لبخند کودک و تاثير آن روي مادر مي تواند بيانگر راز ديرينه ارتباط عاطفي بين آنها باشد.

 

ادامه مطلب یه کلیپ از دخترم در حال خندیدن

 

اکثر شيرخواران بعد از اينکه سير مي‌شوند يا سينه مادر را مي‌بينند شاد مي‌شوند و مي‌خندند اما دليل اصلي خنده آنها برقراري ارتباط، جواب دادن به حرف‌هاي مادر و خيلي ساده تبادل اطلاعات است. هرچه بيشتر با فرزندتان حرف بزنيد، بيشتر مي‌خندد.


خنده شيرخواران از 2 ماهگي هوشيارانه و ارادي است و باعث مي‌شود از اين پس روابط اجتماعي خود را آغاز کند و اولين قدمي است که به او هويت مي‌دهد.


حدود 3 يا 4 ماهگي ناگهان کودکان همراه با خنده صداهايي درمي‌آورند که شبيه به قهقهه زدن است. البته ممکن است خنده با کمي اشک ريختن همراه شود زيرا خنده مکانيسم طبيعي دفاع در برابر ناشناخته‌هاست. شيرخوار 3، 4 ماهه هنوز آنقدر آمادگي ندارد که در برابر وقايع عجيب خارجي امنيت دروني داشته باشد. هنوز بايد چند ماهي بگذرد تا يک شيرخوار واقعا نسبت به دالي‌موشه عکس‌العمل واضح‌تري نشان دهد و خنده او از سر شوق و بازي باشد.

او در سن 5 و 6 ماهگی هنوز نمي‌تواند همراه شما بازي کند و تنها عکس‌‌العملش به بازي شما خنده است.

درست است که شيرخواران قلقلک را دوست دارند اما قلقلک زير گردن براي آنها دلپذير نيست. حتي قلقلک دادن شکم و پاها نيز بايد بسيار آرام انجام شود تا مورد علاقه بچه‌ها باشد. بهترين کار اين است که به آرامي پاهاي او را به صورتتان بماليد و با بيني با کف پاي او بازي کنيد.

تا قبل از 3 سالگي بچه‌ها مفهوم ماسک را نمي‌فهمند. اگر آنها را جلوي آينه ببريد، حرف بزنيد و شکلک درآوريد بيشتر مي‌خندند.

شنيدن صداهاي غيرآشنا و سرگرم‌کننده مي‌تواند فرزند شما را بخنداند. از 18 ماهگي يا 2 سالگي به بعد است که شعر خواندن براي او جذاب مي‌شود.

 کودکان عاشق اين هستند که شما شکم آنها را ببوسيد و در آن فوت کنيد. با اين حرکت مي‌خندند. برعکس فوت کردن در صورت آنها را عصباني مي‌کند.

او از سن 1 سالگی به بعد مي‌فهمد اداها مي‌توانند جلب توجه کنند و براي اينکه جايگاه خود را بين شما حفظ کند، سعي مي‌کند والدين را بخنداند. حتي ممکن است برخي حرکات را تقليد کند. سعي کنيد او را تشويق کنيد.

بيشتر بچه‌ها از هواپيما شدن لذت مي‌برند به شرطي که پدر زياده‌روي نکند. در اين حالت بچه عصباني مي‌شود و گريه مي‌کند.

اینم یه کلیپ از خندیدن دخترم


http://s3.picofile.com/file/7395325264/1.3gp.html

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (18)

گیسو
5 خرداد 91 18:55
قربونت برم خوش خنده خانوم. مامانش این دخمل شما خیلی ماهه به خدا.چقدم خوش عکسه بچم الهی فداش شم که انقد خوشگل میخنده.
shideh
6 خرداد 91 3:59
به خاطر این خنده هاش میخورمش من با اون لپاش..... ای جووووووووون نانازیه من
پریناز
6 خرداد 91 12:33
الهی قربــــــــــــــــــــــــــــونش برم با این خنده اش ...کلی حال کردم .....منم کلی باهاش خندیدم
فروشگاه اینترنتی (90 درصد کارها و همه بافتنی ها کار دست مدیر فروشگاه)
6 خرداد 91 21:54
وایییییییییییی! عزیزمممم!. میشه تبادل لینک کنیم؟
امیر
8 خرداد 91 14:02
با سلام خدمت شما پدر و مادر گرامی بنده امیر مسلمی مشاور و کارشناس بیمه عمر و تامین آتیه بیمه پاسارگاد هستم. در باره بیمه عمر و تامین آتیه فرزندان بیمه پاسارگاد چیزی شنیده اید؟ برای آینده و بازنشستگی فرزند دلبندتان چاره ای اندیشیده اید؟ آیا میدانید با پس انداز کردن روزی 1000 تومان برای فرزندتان میتوان به یک سرمایه 150 میلیون تومانی برای فرزندان دست یافت؟ بیمه عمر وتامین آتیه بیمه پاسارگاد بهترین و مطمئن ترین سرمایه گذاری برای اینده فرزند دلبندتان www.bimepasargad.mihanblog.com حضور مشاور و تنظیم قرارداد در محل شما جهت کسب اطلاعات بیشتر کلمه بیمه عمر را به شماره 09358500640 پیامک بزنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم. 09123197174 02156341057 09358500640 امیر مسلمی
عمه2
9 تیر 91 0:39
بخورمت باقلوا
در انتظار مهدیار
9 تیر 91 11:09
عزیزم.من عاشق این خنده ها هستم.هر وقت با یه نینی حرف میزنم اون می خنده من گاهی از سر معصومیت اون نینی اشکام میاد.
در انتظار مهدیار
9 تیر 91 11:12
جانـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــممم.مردم از ذوق.وای خدا براتون حفظش کنه.قربونت برم...چقدر ماشاالله نازه.وای خدا.....
در انتظار مهدیار
9 تیر 91 11:12
عزیزم.ممنون به خاطر وب خوبت
عمه3 و امین
11 تیر 91 23:18
دوستت دارم وحشتناک لپو
دختر کویر
25 تیر 91 8:16
سلام سپیده جون وای الهی من قربونش برم با این خنده هاش... هزار بار میگم خدایا از بلا و افت زمانه حفظش کن... کاش بودم میخوام محکم بغلش کنم... . . راستی خیلی وبت جامع و خوب هست... یادم باشه حتما بعد بعدها که خواستم مامان شم قبلش بیام اینجا و کلی چیز یاد بگیرم... موفق باشی عزیزم
مامان یاسمن ومحمد پارسا
25 مرداد 91 19:12
واییییییییییییییییی الاهییییییییییی من فداش بشم چقد نازه
زهرا از نی نی وبلاگ213
12 شهریور 91 14:21
الهییییییییییییییییییی خیلی نازوبامزه س این پرنسس کوچولوی ما ساجده جان هزارماشالا به این خنده های ناب و خواستنی
زهرا از نی نی وبلاگ213
12 شهریور 91 14:22
خیلی نازه دخترت خدا حفظش کنه و با ناز پدر و مادر بزرگ بشه ایشالا بیشتر ازش عکس و فیلم بذار.
مامان محمد و ساقی
6 دی 91 16:51
وای سپیده جون من اینو ندیده بودم.چه ناز میخنده من موندم اونطرف کی بود اینطوری نگاش میکرد و چیو میدید قهقهه میزد. خیلی به دلم نشست.خدا حفظش کنه.ایشا... همیشه سلامت باشه با اجازه همین عکس رو بر میدارم.فقط برام تاریخ دقیق تولدش رو ننوشتی
ریحانه مامان نیایش
7 دی 91 12:55
واااااااااااااااااااااااااای هزار تا بوس برای دختر گلت تموم وقتی که میخندید منم باهاش خندیدم دلم شاد شد من سر کارم دلم برای دخترم بد جور تنگ شد
مامان پرنیا
8 دی 91 10:44
واااااییییییییییییی عسسسسسسسسسسیییییسسممممممم چه ناززززززززهههههههههههههه
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد