وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 12 سال و 2 روز سن داره

کودک من

شلوار

پوره کدو حلوایی و اسفناج

1391/3/13 20:19
نویسنده : وبلاگ کودک من
2,677 بازدید
اشتراک گذاری

مواد لازم:

کدو حلوایی : چند تکه

اسفناج : چند برگ کوچک

طرز تهیه:

کدو حلوایی را با مقدار بسیار کمی آب بخار پز کنید تا کاملا نرم شوند. اسفناج را با کمی آب بپزید و بگذارید آبش خشک شود. سپس کدو و اسفناج را با هم مخلوط کرده و کاملا له کنید. اگر لازم بود کمی از آبی که کدو در آن بخارپز شده را به پوره اضافه کنید.

خواص کدو حلوایی:

کدو حلوایی یکی از منابع تولید ریزمغذی‌های حیات بخش در طبیعت است که با بیش از یکصد ماده مغذی و شفابخش بسته بندی شده و در عین حال برای حفظ زیبایی نیز بسیار مفید است.
كدو حلوايي از جمله اين ميوه‌هاست كه يرقان (زردي) را برطرف مي‌كند، ادرارآور و تب‌بر است و تخم كدو ضدانگل است بنابراين مصرف مقدار 75 تا 100 گرم تخم كدو در افراد بزرگسال و 37 تا 50 گرم آن در اطفال توصيه شده است.
كدو حلوايي، سينه را نرم و اخلاط و سرفه را آسان مي‌كند. اگر كدو حلوايي را پخته به صورت كرم به صورت بماليد و نيم ساعت صبر كنيد، رنگ چهره باز شده و صورت را براق و زيبا مي‌كند. برخي متخصصان طب سنتي بر اين باورند خوردن كدو، غم و اندوه را از انسان دور و نشاط و شادابي را جايگزين آن مي‌كند. كدو را براي رفع سردرد، رفع بي‌خوابي و درمان خستگي اعصاب تجويز مي‌كرد.كمپوت كدو مخلوط با سيب، غذاي ملين خوبي است و براي دفع يبوست تاثير زيادي دارد.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

زهرا از نی نی وبلاگ213
17 خرداد 91 15:57
اگه تونستی راجع به ماههای اول نوزادی هم مطلب بذار ممنونم
دکتر پگاه بنیوان
7 آبان 92 14:11
برای کودکان زیر یکسال اسفناج به هیچ عنوان توصیه نمیشود.


با سلام. دقیقا. این دستور پوره هم برای کودکان بالای 1 سال است.
سحر
17 مرداد 93 17:18
سلام.ممنون خودم مشکلموحل میکنم.هرموقع دسترسی به اینترنت دارم بهتون سرمیزنم.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد