وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 26 روز سن داره

کودک من

شلوار

مشکلات جویدن ناخنها (قسمت اول)

1391/7/28 20:35
نویسنده : وبلاگ کودک من
2,369 بازدید
اشتراک گذاری

 یادمه راهنمایی که بودن عادت داشتم ناخنهامو بجوم. مخصوصا وقتی امتحان داشتم و استرسم زیاد بود. مامانم هر کاری کرد نتونست این عادتم رو برطرف کنه و ناخنهام خیلی زشت شدن. بعد از مدتی به خودم اومدم و تصمیم گرفتم این عادت رو ترک کنم.

دوستان این نوشته رو از یه سایت گرفتم و ترجمه کردم. امیدوارم بعضی از راهکارهاش به دردتون بخوره. سعی می کنم مطالب بیشتری در این زمینه پیدا کنم و در اختیارتون بزارم. دوستان اگه تجربه ای دارند خوشحال می شیم استفاده کنیم.

جویدن ناخن یکی از مشکلات عمومی کودکان است. اگر فرزند شما عادت جویدن ناخن را دارد بدانید که او تنها فردی نیست که این عادت را دارد و احتمالا دوستان و هم سن و سالانش این عادت را هم دارند.

50٪ از بچه ها بین سن 10 و 18 شالگی ناخنهایشان را می جوند. این عادت به نظر می رسد که از سن بلوغ سرچشمه می گیرد.

البته کودکان زیادی هم زیر سن 10 سال این مشکل را دارند. پاره ای از ابهامات که چرا کودکان ناخن های خود را می جوند نشان می دهد که دلایلی مانند استرس در خانه یا در مدرسه و بی حوصلگی و یا کمبود کلسیم است.

ترک عادت جویدن ناخن خیلی سخت است .

١٠ راه برای ترک عادت جویدن ناخن :

1- به طور جدی با فرزندتان در مورد ترک این عادت صحبت کنید:

فقط مثل هر عادت دیگری برای ترک آن زمان می برد و سخت است.

2- عامل را مشخص کنید:

می تواند بی حوصلگی یا استرس و یا یک زمان خاص از روز باشد. از کودکتان بخواهید وقتی که ناخن هایش را می جود مطالب روزانه اش را بنویسد. از او بخواهید آنچه را که در آن زمان انجام می دهد بنویسد و هر چیزی که ذهنش را درگیر کرده که باعث جویدن ناخن هایش شده بر روی کاغذ بیاورد.

3- آگاهی خودتان را بالا ببرید:

یکی از بزرگترین مشکلات عادت نیمه هوشیار بودن و یا ضمیر ناخود آگاه است. زمانی که کودک شروع به جویدن ناخن هایش می کند اصلا متوجه اینکار خود نیست. با جدیت برخورد کنید. برای این کار شما می توانید برای یک یا دو هفته روزانه از ناخن هایش عکس بگیرید و عکسها را با هم مقایسه کنید و پیشرفت و یا بر عکس آن را ببینید.

4- برنامه محافظت از ناخن ها را شروع کنید:

یک ناخن را انتخاب کنید و به کودکتان بگویید که این ناخن نباید جویده بشه. من پیشنهاد می کنم ناخنی را که بطور بدی اسیب دیده انتخاب کنید. با گذر زمان رشد این ناخن را ببینید. این روش کمک می کند که فرزندتان بهتر شدن ناخن هایش را احساس کند. وقتی یک ناخن خوب شد ناخن دیگری را انتخاب کنید.

5- عاشق ناخن هایتان باشید:

ناخن هایتان را مرتب و منظم نگه دارید تا یک شکل و ترکیب خوشایندی پیدا کند. به کودکتان یک مانیکور (وسیله ای برای آرایش دست و ناخن ) بدهید تا ناخن هایش را رنگ کند و آنها را زیبا کند. اگر در مدرسه قانونی وجود دارد که ناخن ها نباید لاک زده باشد سعی کنید از یک رنگ نامرئی و یا رنگی که زود پاک می شود استفاده کنید.

6- ناخن های مصنوعی:

اگر بتوانید اندازه درستی از ناخن های مصنوعی را پیدا کنید شاید این روش بتواند به شما کمک کند. نه اینکه آنها جایگزین ناخن های جویده شده باشند بلکه آنها یک محافظ خوب برای ناخن ها هستند.

7- مزه آنها را بد کنید:

مایعات زیادی با مزه بدی وجود دارند که می توانید تهیه کنید و روی ناخن ها بمالید. این روش یکی از معروفترین روشهایی است که برای ترک این عادت استفاده می شود.

8- فعالبت دیگری را جایگزین کنید:

فعالیتی را انتخاب کنید که کودک شما با دستهایش بیشتر کار کند و البته می توانید وقتی که استرس یا خسته است این فعالیت را انجام دهد. مثل فشار دادن یک توپ پلاستیکی. فعالیت باید با خشم و عصبانیت او در ارتباط باشد.

9- مصرف کلسیم :

کمبود کلسیم در مشکل جویدن ناخن کودکتان نقش بخصوصی دارد و باید مقدار کلسیم را در رژیم غذایی او افزایش دهید. کلسیم در سبزیجات - آجیل - دانه ها - لبنیات و میوه های خشک موجود است.

10- هیپنوتیزم:

در بچه های بزرگتر می توانید عمل هیپنوتیزم را انجام دهید اما باید یک متخصص هیپنوتیزم مناسب را پیدا کنی.

در مورد روش 10 زیاد توضیح نداد ولی من به شخصه روش 10 رو دوست ندارم.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

فروشگاه اینترنتی پوشانا همه کار دست
22 خرداد 91 12:10
سلام . اول اینکه خیلی خوشحالم که از هد بتدا خوشت اومد . دوم اینکه وای این ناخن جویدنو نگو من یه هم اتاقی داشتم تو خوابگاه که تو اون سن هنوز ناخن میجویید!خیلی بده
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد