وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 4 روز سن داره

کودک من

شلوار

محبت کردن به کودکان

1391/7/28 20:43
نویسنده : وبلاگ کودک من
3,100 بازدید
اشتراک گذاری

پیامبر اکرم ص با کودکان بسیار مهربان بود، کودکان را در بغل می گرفت و به آنان احترام می گذاشت هرگاه در راه با کودکان روبرو میشد به احترام آنها می ایستاد، آنها را در اغوش می گرفت و بر پشت و شانه خود سوار می کرد و به اصحاب توصیه می کرد که چنین کنند. کودکان چنان خوشحال می شدند که هیچگاه خاطره ان را فراموش نمی کردند.

در دامه راهکارهای محبت به کودک که از یه سایت خارجی ترجمه کردم.

محصل

به عنوان یک والدین محبت کردن به کودک محدود ناپذیر است. هر لحظه یک شانس تازه ای است برای اینکه به کودکمان بگوییم " دوست دارم. " نه تنها با کلمه بلکه با عمل و رفتارمان به او نشان دهیم.

بغل کردن آنها : در آغوش گرفتن و بوسیدن راه هایی است برای نشان دادن محبت به فرزندمان. وقتی موهای او را شانه می کنیم - صورتشو تمیز می کنیم - لباس تنش می کنیم - اونو بغل می کنیم تا روی یه صندلی بلندی بشینه و یا اونو بغل می کنیم و توی رختخواب می گذاریم همه نشانه ایی از نوازش کردن و محبت کردن ما نسبت به کودکمان هست. بچه ها نیاز به ارتباط قوی دارند. یه فشار آروم روی شانه هایشان - گرفتن دستهایشان و دست کشیدن به موهایشان می تواند یک نوع نوازش کردن ساده باشد.

 

به یاد داشتن آنها: مثل یک شخص بالغ بچه ها می خواهند اطمینان داشته باشند که وقتی از آنها دور می شوید دلتان برایشان تنگ می شود. اجازه دهید بدانند که وقتی با آنها نیستید شما به آنها فکر می کنید. اگر کودک شما از خانه بیرون رفت یک یادگاری از خودتان به او بدهید. یک نوشته در کیفش - یک عکس خنده دار که با شما گرفته - یه ورقه ای که عکس قلب برایش کشیده اید و یا چسبانده اید و یا یک گل که فقط برای اون است.

اجازه دهید به شما کمک کنند. اگر کودک شما بخواهد در کارهای منزل و یا در آشپزخانه به شما کمک کند به او این اجازه را بدهید. آنها را در وظایف روزانه مشارکت دهید و از آنها بابت کمک تشکر کنید. شما احتمالا چیزهایی را سزیع تر و بدون کمک آنها انجام می دهید اما سریع بودن هدف نیست. آرام بودن - صبور بودن - و نگران نبودن درباره چیزهایی که بطور کامل انجام نشده. به آنها اجازه دهید لباسها را تا بزنند. غذاها را با کمک آنها آماده کنید. اجازه دهید جارو کنند. برفها را بیل بزنند. برگها را جمع کنند و در باغچه به شما کمک کنند.

خلاقیت برای کودکان : چیزهای خاصی فقط برای او درست کنید. برایش یک نقاشی بکشید. برایش یک شعر بنویسید. یک برج با اسباب بازیهای خانه سازی برایش درست کنید. غذای مورد علاقه اش را درست کنید. با غذایش بازی کنید مثل بریدن یک ساندویچ به شکل قلب و یا روی یک پرتقال یک صورت خندان بکشید.

 

برایش آواز بخوانید. کودک شما به صدای شما توجهی ندارد. هر چیزی که بخوانید برای کودکتان خوشایند است. وقتی با او قدم می زنید برایش شعر بخوانید. اما سعی نکنید شعر را به کودک یاد دهید و یا اینکه او حتما شعر را حفظ کند و یا نقش یک پرستار بچه را بازی کنید. شعر مورد علاقه خودتان را برایش بخوانید. شعرهایی که والدین شما برایتان می خواندند. می توانید کلمات را تغییر دهید و شعر دیگری بسازید. چقدر لذت بخشه وقتی براش شعر می خونی و اونم تو بغلت بخوابه.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

بابای ملیسا
30 خرداد 91 18:49
عرض سلام و ادب و احترام دارم حضورتون . وبلاگ ملیسا دخترم ، با موضوع نه ماهگی ملیسا خانم به روز شد . خوشحال میشیم اگر با حضورتون کلبه مجازی ما رو منور کنید و خوشحالتتر اینکه نظاره گر عکسهای ملیسا بوده و با گذاشتن یک نظر هر چند کوتاه که نشانه ای از محبت عمیق و طولانی به دخترمون داره ، یه خاطره قشنگ دیگه براش رقم بزنید . منتظر قدمهای پر مهر و محبتتون هستیم .
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد