وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 12 سال و 2 روز سن داره

کودک من

شلوار

آموزش بافت بیلرسوت

1393/9/12 16:14
نویسنده : وبلاگ کودک من
9,147 بازدید
اشتراک گذاری

همون طوری که بهتون قول داده بودم آموزش بافت بیلرسوت رو براتون می زارم.

این بیلرسوت رو پارسال برای ساجده بافتم که برای سن 3 سالگی تا 5 سالگی است.

بافت این شلوار از پایین است .

دور مچ ضربدر 2

ابتدا هر پاچه را بعد از کشباف پاچه شلوار 1 رج بافته 1 رج دانه می گیریم. 

جداگانه تا فاق می بافیم . وقتی دو پت تمام شد آنها را روی میل گذاشته و با هم بافت را شروع کرده تا بلندی فاق شخص.

سپس وقتی اندازه شد تمام دانه ها را کور کرده . شلوار را دوخته (منظور درزها) لیفه را 1 سانت از داخل پس دوزی می کنیم که جای کش است. (درز شلوار پشت قرار می گیرد.)

قسمت شلوار از پهلوی راست تا پهلوی چپ را در نظر گرفته. 30 دانه وسط کار را دانه گرفته و ساده می بافیم. البته بستگی به خودمون داره که بخواهیم روی اون مدلی بزنیم یا نه. من چون یه جوجه وسط کار زدم بعد از اینکه دانه گرفتم و 3 رج بافتم روی راست 6 دانه وسط کار را در نظر گرفته و رنگ نخ را عوض کرده . 1 ژوته 1 دانه بافته و تا آخر آن 6 دانه پیش می رویم تا 12 دانه شود. بقیه کار که رنگ دیگر است بافته می شود

روی چپ هر دانه بحال خود بافته می شود. 

روی راست آن 12 دانه رنگی پیچ گلدانی زده تا بلندی جوجه که تقریبا 8 رج رفت و برگشت می شود. سپس روی راست دوباره پیچ گلدانی زده به این صورت که 3 دانه دوم را از پشت با 3 دانه اول جابجا کرده بعد 2 تا یکی بعد 6 دانه بعدی را باز از جلو جابجا کرده. باز 6 دانه را 2 تا یکی تا 3 دانه شود. 

قسمت نوک و پاهای جوجه با قلاب پایه کوتاه می زنیم. 

کلا بافت این جوجه رو قبلا شبکه 5 اموزش داده و اگه تو نت بگرید فیلم اموزشی موجوده.

کودک من

کودک من

کودک من

کودک من

کودک من

و اینم اون ژیله و کلاه که ست بیلرسوت هست. لینک شون رو زیر تصویر گذاشتم

کودک من

لینک ژیله

http://koodakeman91.niniweblog.com/post3081.php

لینک کلاه لی لی پوت

http://koodakeman91.niniweblog.com/post2858.php

 

و لینکهای زیر نمونه های بیلرسوت های دیگر

بیلرسوت 1

بیلرسوت 2

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد