وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 4 روز سن داره

کودک من

شلوار

آموزش بافت بلوز آستین بلند جلو باز 3 تا 4 ساله

1392/12/6 9:39
نویسنده : وبلاگ کودک من
101,038 بازدید
اشتراک گذاری

دیروز بافت بلوز ساجده رو با مدل پیچ گلدانی یا شاخ گوزنی و پای گنجشکی تموم کردم که آموزش قدم به قدم بافتش رو براتون گذاشتم. البته من خواستم بلند باشه شما می تونید تا هر اندازه که خواستید بلندیش رو بزارید.

ادمه مطلب طریقه بافت آستین - یقه شکاری - در آوردن جا دکمه و نکات مربوط به بافت همین بلوز برای بزرگسالان رو گذاشتم.

برای جلو لباس 39 دانه سر انداخته که چون ما دو تا جلو داریم (چون بلوز جلو باز هست) دو تا 39 دانه سر می ندازیم. 39 دانه اول را که سر انداخته 5 دانه از زیر (سجاف ) و بقیه دانه ها تا آخر رج 2 زیر 2 رو و تا 6 سانت این کار رو تکرار می کنیم. روی برگشت 5 دانه اول از زیر و بقیه دانه ها به حال خود بافته می شوند. این 5 دانه تا آخر کار از زیر می باشند.

بعد از 6 سانت 3 زیر 1 رو 3 زیر 1 رو(مدل پا گنجشکی) 12 دانه از زیر (مدل پیچ گلدانی یا شاخ گوزنی ) 1 رو 3 زیر 1 رو و بقیه از زیر

رج بعدی که برگشت بافت است دانه ها به حال خود بافته می شوند.

طبق تقسیم بندی که انجام دادیم مدل پا گنجشکی و گلدانی را پیاده می کنیم.

برای بافت این بلوز تا 32 سانت (البته بلندیش بستگی به خودتون داره. من بلند بافتم) بافت مدل پا گنجشکی و مدل پیچ گلدانی یا شاخ گوزنی را پیاده می کنیم. یعنی 5 دانه اول را بافته 3 دانه بعدی را مدل پا گنجشکی 1 دانه از رو 3 دانه مدل پا گنجشکی 1 رو 12 دانه پیچ گلدانی 1 رو دوباره 3 دانه مدل پا گنجشکی 1 رو 3 دانه مدل پا گنجشکی 1 رو و دوباره 3 دانه مدل پا گنجشکی 1 رو 1 زیر

و رج برگشت هر دانه به حال خود بافته می شود.

قسمت دیگر بلوز هم همین بافت را تکرار کنید.

در آوردن جا دکمه : جایی که 5 دانه رکن زدیم رو در نظر بگیرید. دانه اول بافته 2 دانه بعدی کور شود و 2 تای بعدی بافته. برای برگشت دانه اول که هیچ دانه دوم را بافته و دو دانه روی میل سر بندازید. (منظور ژوته نیست) بعد دانه بعدی را بافته .

کودک من

بافت را ادامه تا به حلقه آستین برسیم. 5 دانه سجاف را یکی یکی کور کرده و شروع به بافت می کنیم. روی چپ هم می بافیم . از طرف یقه 2 دانه اول را یکی یکی کور می کنیم و بافت را ادامه می دهیم. هر بار روی راست که طرف یقه است 1 دانه کور می کنیم تا گردی یقه مشخص شود. وقتی به حلقه رسید نصف دانه ها را یکی یکی کور کرده که سرشانه می شود.یک دور رفت و برگشت را می بافیم و همه را کور می کنیم.

برای پشت بلوز 55 دانه سر انداخته و به اندازه قسمت جلو کشباف می زنیم و دانه ها را از روی راست تقسیم بندی بندی می کنیم. به این صورت : 10 زیر 1 رو 10 زیر 1 رو تا آخر رج.

روی چپ هر دانه بحال خود بافته می شوند.

همین طور بافته تا به حلقه برسیم. از سمت راست 3 دانه یکی کور کرده و بقیه دانه ها را تا آخر می بافیم. (برای بافت بزرگسالان 4 دانه یکی کور می کنیم.)

برگشت باز 3 دانه یکی کور می کنیم و دیگر کور نمی کنیم تا 5 سانت می بافیم.

برای پشت دانه ها هر چند تا بودند 6 دانه برای وسط قرار می دهیم (برای بزرگسالان 8 دانه ) و بقیه دانه ها را تقسیم به 2 کرده که برای دو طرف قرار می دهیم.

20 دانه بافته و 6 تای بعدی را یکی یکی کور کرده و بقیه دانه ها را بافته. برگشت هم می بافیم و روی رفت 2 دانه اول را کور تا گردی یقه در آید. وقتی حلقه آستین اندازه جلو شد 7 دانه از سمت چپ کور و بقیه دانه ها را بافته. روی راست 2 دانه اول را یکی کرده و تا آخر بافته و روی برگشت دانه ها را کور می کنیم.

قسمت بعدی نخ را از روی چپ وصل کرده و دو دانه اول را یکی کرده و می بافیم و روی راست هم بافته می شود و دوباره روی برگشت 2 دانه اول را کور می کنیم. (هر روی چپ 2 دانه اول کور می شود.) اندازه حلقه آستین که شد تمام دانه ها کور می شود.

کودک من

آستین : 40 دانه سر انداخته و از مچ شروع به بافت می کنیم. طبق جلو کشباف می زنیمو چون من مدل گلدانی هم می خواستم روی آستین باشه تقسیم بندیش کردم :

13 دانه بافته 1 رو 12 زیر 1 رو 13 زیر.

قسمت چپ هر دانه به حال خود بافته می شود.

رج بعدی دانه اول را بافته. 1 دانه از پهلوی دانه دوم گرفته و روی میل سمت چپ انداتخ و سپس آن را می بافیم و بقیه دانه ها را ادامه می دهیم.

برگشت باز دانه اول را بافته 1 دانه از پهلوی دانه دوم گرفت و روی میل انداخته و آنرا می بافیم و بقیه دانه ها را بافته.

بعد از 3 بار رفت و برگشت دوباره همین کار را انجام می دهیم. تا اندازه مورد نظر که بافتیم حلقه را در می آوریم.

وقتی به حلقه رسیدیم 4 دانه اول را یکی یکی کور و تا آخر رج می بافیم.

برگشت باز 4 دانه اول را یکی یکی کور می کنیم.

رج بعدی که روی راست است 2 دانه اول را یکی یکی کور

برگشت باز 2 دانه اول را یکی یکی گور می کنیم.

اینقدر اینکار را انجام می دهیم تا اندازه حلقه آستین شود و سپس دانه ها را کور می کنیم.

مدل گلدانی یا شاخ گوزنی فراموش نشه.

کودک من

یقه شکاری :

وقتی سرشانه بلوز رو دوختیم از روی چپ و قسمت اول سجاف نخ کاموا را متصل می کنیم و سپس دانه ها را می گیریم و از رو شروع به بافت می کنیم.

قسمت پشت بلوز برای یقه دانه اول را بافته و یک دانه از پهلوی دانه دوم گرفته و روی میل سمت چپ انداخته و شروع با بافت می کنیم. تا 2 دانه مانده به آخر می بافیم و باز دانه می گیریم.

روی چپ کار را بافته و دوباره روی راست دانه می گیریم و تا 9 سانت که شد دانه ها را کور می کنیم.

کودک من

برای اینکه کارتون زیبا و تمیز در بیاد موقع دوخت لباسها با قلاب پایه کوتاه بزنید . لینجوری جای دوخت هم مشخص نیست.

کودک من

کودک من

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

ساناز
3 بهمن 92 0:54
مامان امیرمهدی
3 بهمن 92 0:58
خیلی قشنگ بود واقعا خسته نباشی لباس همسری به کجا رسید
وبلاگ کودک من
پاسخ
در حال بافته
مامان پرهام
4 بهمن 92 19:50
خوبی عزیزم افرین خیلی وقته نرسیدم وب پرهامو آپ کنم یه شلوار و یه زاکت بافتم براش برسم میذارمش
مامان صبا
5 بهمن 92 15:46
خانمی خوشکل شده دستت درد نکنه.چندتا کلاف نیاز داره ؟چندوقت طول کشید ؟مرسی
وبلاگ کودک من
پاسخ
4 تا کلاف برد چون خواستم بلند باشه ولی اگه می خواین تا کمر باشه 3 کلاف کافیه. اگه پاش بشینید 2 هفته ای شایدم کمتر تموم می شه.
مامان صبا
12 بهمن 92 4:10
قربونت بشم عزیزم با اینکه غمگینی جوابمودادی.خیلی خانمی.خدا بیامرزدش عزیزم منم درد کشیدم می فهمم که چی میکشی داغش سخته.خدابهت صبر بده
وبلاگ کودک من
پاسخ
عزیزمی. خداوند فقط به هممون صبر بده که غم از دست دادنشون تا آخر عمر با ماست.
مامان سنا
30 بهمن 92 9:23
سلام عزیزم. اگه لطف کنید بگید که برا این کارتون چند کلاف کاموا استفاده کردید ممنون میشم.
وبلاگ کودک من
پاسخ
با سلام. چون می خواستم بلند باشه 4 کلاف برد که کامواش ضخیم بود ولی اگه بخواین تا روی کمر باشه 3 کاموا هم خوبه.
مرضیه
12 مهر 95 16:53
سلام خسته نباشید ببخشید تعداد دونه های سرشونه جلو عقب که کور کردید چنتا بود میخوام بدونم تعدادشون برابر بود من دارم برا اولین بار یقه شکار میبافم گودی پشت و سه دو یه در اوردم (یعنی یک رج 3تا دونه خارج کردم .رج بعد دو دانه. رج بعد سه دانه داخل سنجاق گذاشتم) ولی الان که گذاشتم روهم سرشونه جلو بزرگتر از پشت شده درسته یا اشتباه؟جلو رو برا گودی یقه در بیاد یک رج در میون 9 دانه رکن و کور کردم (یعنی اول سه دانه کور کردم .رج بعد دو دانه . و بعد در چهار رج یکی یکی کور کردم تا رکن ها کامل کور شد) ممنون میشم زود جواب بدید
وبلاگ کودک من
پاسخ
وقتی سرشانه بلوز رو دوختیم از روی چپ و قسمت اول سجاف نخ کاموا را متصل می کنیم و سپس دانه ها را می گیریم و از رو شروع به بافت می کنیم. قسمت پشت بلوز برای یقه دانه اول را بافته و یک دانه از پهلوی دانه دوم گرفته و روی میل سمت چپ انداخته و شروع با بافت می کنیم. تا 2 دانه مانده به آخر می بافیم و باز دانه می گیریم. روی چپ کار را بافته و دوباره روی راست دانه می گیریم و تا 9 سانت که شد دانه ها را کور می کنیم.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد