وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 4 روز سن داره

کودک من

شلوار

کباب کوبیده

1393/5/9 18:43
نویسنده : وبلاگ کودک من
3,795 بازدید
اشتراک گذاری

از اون وقتی که ازدواج کردم زیاد تو نخ کباب رفتم. کوبیده و مرغ و دنده کباب و ... . خلاصه برا خودم یه پا استاد شدم. ولی خب کباب کوبیده مهارت خودش رو می خواد. کباب کوبیده های من بدک نیست و همسری کباب کوبیده های منو دوست داره ولی بازم می گم مهارت خاصی می خواد که تو این مدت که تو نخش رفتم یادشون گرفتم.

یادش بخیر وقتی کوچیک بودم بابام پدرمون رو در می اورد تا بهمون کوبیده بده. آخرشم رو منقل وا می رفت.  

اولا گوشت کباب کوبیده نه باید خیلی چرب باشه و نه خیلی خشک. گوشت گوسفندی باشه که خیلی بهتره اگر نه مخلوط گوشت گوسفند و گوساله هم مناسبه.

من گوشت چرخ شده رو با پیاز رنده شده و کمی نمک حسابی ورز می دم و برای چند دقیقه تو یخچال می زارم تا خودش رو بگیره. بعضی ها سبزی مخصوص کباب کوبیده هم بهش اضافه می کنن ولی من اینجوری دوست ندارم و دوست دارم مزه خود گوشت بده نه با چیز دیگه ای قاطی بشه. بعضی ها هم آب پیاز رنده شده رو می گیرن ولی من با آب پیاز می زارم و حسابی ورزش می دم و حدود 1 ساعت می زارم تو یخچال بمونه تا خودش رو بگیره.

حالا نوبت سیخ گرفتنش هست. کمی دستم رو خیس می کنم و یه تکه از گوشت رو بر می دارم و حسابی تو دستم ورزش می دم و شکل یه بیضی رو درست می کنم و به سیخ می زنم و روی سیخ هم حسابی پهنش می کنم. وقتی سیخ ها رو کامل گرفتم حدود نیم ساعت هم می زارم رو سیخ بمونه و بعد منقل رو روشن می کنم.

روی منقل هم تند تند این طرف و اون طرفشون می کنم تا خودشون رو بگیرن بعد که مطمئن می شدم خودش رو گرفته دیگه کاری باهاشون ندارم و می زارم تا درست بشن.

اون کوچیکه مال ساجده است

کودک من

پسندها (6)

نظرات (5)

مامان صبا
10 مرداد 93 23:36
سلام سپیده جون ،نوش جونتون قیافش که فوق العاده بود خانم هنرمند
وبلاگ کودک من
پاسخ
سلام خانمی. کم پیدایی!
مامان صبا
11 مرداد 93 16:50
عزیزم هستم اتفاقا همش پیگیرم اما نظر نذاشتم،می دونی سپیده جون در گیر اینم که چطور به دخترم انگلیسی اموزش بدم در صورتی که خودم زبانم اصلا خوب نیست اگه میتونی کمکم کن ،مرسی
وبلاگ کودک من
پاسخ
من خوراکم تدریس زبان به کودکان هست. ببین اول باید رو شنوایش کار کنی. مثلا سی دی های اموزش برای کودکان رو براش بزاری. مثل سی دی های Magic English که با کارتون مکالمه یاد بچه ها می ده. یا شبکه هایی در این باره. وقتی تونستی روی شنواییش کار کنی مرحله بعدی جمله سازی هست . ساجده الان به مرحله جمله سازی رسیده. مثلا می گه : cat cat It's a cat و یا جمله هایی مثل این رو . توضیح در این باره زیاده. هر سوالی داشتی در خدمتم.
مامان صبا
12 مرداد 93 8:42
قربونت سپیده جون خیلی مهربونی عزیزم حتما مزاحمتم.عروسکت روببوس
مامان امیر مهدی (سوده)
14 مرداد 93 19:37
عالیییییییییییییییییییی بود...هوس کردم!!!
خاله شهلا کارشناس آشپزی زندگی از آ...تا...ی
19 مرداد 93 8:56
سلام سپیده جان وب زیبا و مفیدی داری به ما هم سر بزن
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد