وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 12 سال و 1 روز سن داره

کودک من

شلوار

کنتاکی مرغ

1391/9/8 14:58
نویسنده : وبلاگ کودک من
8,536 بازدید
اشتراک گذاری

کودک من

مواد لازم:

مرغ= 1 عدد- شیر= 1 لیوان-  ادويه مخصوص كنتاكي= 100 گرم- آرد سفيد= 500 گرم-پودر سیر و زنجبیل= به میزان لازم- روغن برای سرخ كردن= به میزان لازم- تخم مرغ= 2 عدد- نمك،فلفل سیاه،فلفل قرمز= به میزان لازم

طرز تهیه:
ابتدا مرغ ها را با پوست به چند قطعه تقسیم می كنیم. سپس آنها را با ادویه های مورد نظر مزه دار كرده ، بعد تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته و شیر را به آن افزوده سپس هر تكه از مرغ را در این مواد آغشته كرده و بعد در پودر سوخاری می غلطانیم و سپس در آب يخ شوك داده مجددا در آرد و ادويه مي زنيم در روغن داغ آن را سرخ می كنیم.

روش دیگر:

ابتدا سینه و ران مرغ را به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه بپزید و در حین پخته به آن کمی نمک، فلفل و سیر خرد شده اضافه کنید. آرد سفید را با پودر شیرخشک و ادویه مخصوص مخلوط کرده قطعات مرغ را در آن بغلتانید تا تمام سطح مرغ به آرد آغشته شود.(باید مرغ شما کمی مرطوب باشد تا آرد به آن بچسبد) قطعات مرغ را ابتدا در تخم مرغ زده شده و سپس در آرد سوخاری بغلتانید تا تمام سطح آن به آرد آغشته شود. قطعات مرغ را در روغنی که از قبل داغ شده ریخته و با حرارت متوسط سرخ کنید. ۵) مرغ کنتاکی را در ظرف کشیده و اطراف آن را با سیب زمینی سرخ شده و سبزیجات تزئین کنید.

کودک من

 کودک من

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد