وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 12 سال و 5 روز سن داره

کودک من

شلوار

فلافل (یه پیشنهاد برای جشن ها)

1392/1/10 18:49
نویسنده : وبلاگ کودک من
3,151 بازدید
اشتراک گذاری

این فقط یه پیشنهاده برای کسانی که نمی دونن برای مراسم هاشون چی درست کنن

کودک من

این فقط یه پیشنهاده برای کسانی که نمی دونن برای مراسم هاشون چی درست کنن

کودک من

اول نخود رو باید خیس بدید. خب حبوبات رو از شب قبل معمولا خیس میدن اما من چون همه کارام یهویی میشه ظهر نخود رو پاک کردمو شستم و بعدم با اب جوش خیس دادم. تا عصر هم سه بار ابش رو عوض کردم.

یه دونه پیاز درشت رو رنده کنید بزارید کنار.

من یه لیوان نخود خیس کرده بودم اونا رو ریختم توی غذاساز و حسابی لهشون کردم. اما خب هرکاری کنید بازم بافت زبر داره که باید همینجور باشه. همینطور که میزدم یه کم آب ولرم ریخته بودم توی لیوان و کم کم بهش اضافه میکردم تا عمل له شدن راحتتر انجام بشه. خیلی هم زیاد نریزید که شل نشه. من از نصف لیوان کمتر ریختم. مرحله به مرحله هم بریزید.

بعد پیاز رنده شده رو ریختم روش و بازم زدم.

یک قاشق مربا خوری پر بیکینگ پودر زدم.

توی دستورش نوشته ارد سیب زمینی. من ارد سیب زمینی نداشتم اما از ارد سوخاری که خودم درست کردم زدم.

ترکیب ارد من اینه.

نون باگت رو گذاشتم خشک بشه بعد توی یه کیسه با گوشت کوب کوبیدم و ریختم توی غذاساز. بهش پودر سیر. نمک زردچوبه و ادویه های خوش عطر اضافه کردم.

از این ارد سه قاشق غذاخوری ریختم توش.

بعد یه مقدار هم جعفری ساتوری ریختم. با غذاساز همه رو خوب مخلوط کردم.

توی دستورش گوجه هم داشت که یک عدد گوجه رو پوره کنید و به ترکیبات اضافه کنید که من نزدم دیگه.

وقتی خوب ترکیب شدن گذاشتم توی یخچال استراحت کنه و بعد از یکساعت با فلافل زن قالب زدمو سرش رو گنبدی کردم و توی روغن داغ سرخ کردم.

کودک من

 

یه نکته ی جدی.

 

خب با توجه به قیمت بالای نخود اگه میخواهید توی حجم زیاد این غذا رو درست کنید به صرفه تره که از سیب زمینی هم استفاده کنید. سیب زمینی خام رو قبل از ریختن نخودها توی غذاساز بریزید و خوب ریزش کنید بعد نخودها رو بریزید.

با تشکر از سمیر عزیز

http://myspoon.blogfa.com

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

خواهر فرناز
10 فروردین 92 21:47
خیلی جالبه ممنون که از این مطالب میذارین
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد