وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 12 سال و 10 روز سن داره

کودک من

شلوار

پاناکوتا 2

1392/1/17 14:45
نویسنده : وبلاگ کودک من
4,292 بازدید
اشتراک گذاری

اگه خاطرتون باشه یکی از دوستان طرز تهیه پاناکوتا رو برام فرستاده بود و ثبتش کردم که این لینکش بود.

طرز تهیه پاناکوتا 1

حال نوع دیگر پاناکوتا که یه دسر پیشنهادی برای جشن ها و مراسم می باشد

کودک من

اگه خاطرتون باشه یکی از دوستان طرز تهیه پاناکوتا رو برام فرستاده بود و ثبتش کردم که این لینکش بود.

طرز تهیه پاناکوتا 1

حال نوع دیگر پاناکوتا که یه دسر پیشنهادی برای جشن ها و مراسم می باشد

کودک من

خامه 200 گرم

شير 2/1 ليوان

پودر ژلاتين 1 ق غ

عسل 1 ق غ

چوب دارچین 1 عدد

ژله انار 1 بسته

آب جوش 1 لیوان

انار 1 عدد

من با ژله انار درستش کردم چون نمیخواستم ریسک کنم. ولی شما اگه اطمینان کامل دارید که آب انارتون کاملا قرمز خواهد بود، میتونید خودتون با پودر ژلاتین و آب انار ، ژله انار درست کنید. 

آب جوش رو بهش اضافه کرده و یک دقیقه روی بخار کتری ا حسابی حل شه. میبینید که هنگام کار با ژله های ایرونی همیشه یه کف سفید روی ژله تون رو میگیره. یه چند دقیقه ای وقت گذرونی کنید

حالا میرسیم به قسمت  حرفه ای! کار. البته شما اگه دنبال این سوسول بازی ها نیستید، برید مرحله بعد. کاری که کردم اینه که ژله رو اریب کار کردم برای این کار دو تا کاسه رو پر از شکر کردم ( یا نمک) و بعد نیم لیوانها رو گذاشتم توش.اینطوری هنگام بردنش به یخچال تکون نمیخوره.توی لیوانهامون رو تا جایی که دوست داریم با انار پر میکنیم.و ژله که کمی سرد شده ، رو توی لیوانها میریزیم.

و خوب چک میکنیم که زاویه مون 45 درجه باشه. و البته سر لیوان باید خالی باشه پس خط فرضی رو پایین تر میگیریم. و لیوان رو توی شکر جابجا میکنیم تا به زاویه دقیق برسیم. لبه لیوانمون رو اگه ژله ای شده ، با دستمال تمیز میکنیم. و میرن توی یخچال تا دو ساعت بعد.

 نصف پاکت ژله واسه این رسپی کفایت میکنه. و البته با این میزان آب، ژله شما سفت خواهد بود. من میخواستم خط بین ژله و پانا کتا تمیز در بیاد پس ریسک نکردم. ولی شما اگه از طعم ژله سفت خوشتون نمیاد "با مسئولیت خودتون" آبش رو بیشتر کنید.

ژلاتین رو روی شیر میپاشیم.خامه رو روی بخار آب میپزیم. شکر یا عسل رو اضافه میکنیم. اگه شیرین دوست دارید میزانش رو زیاد کنید چون این کم شیرین میشه.

بعد نوبت چوب دارچینه. میتونید تو ادویه فروشی ها پیداش کنید.میندازیمش توی خامه و به کارمون ادامه میدیم. این خودش کم کم عطر خوبش رو به خامه میده بدون اینکه رنگش رو عوض کنه. لازمه بگم که نمیتونید از پودر دارچین استفاده کنید قبل از اینکه بخواد به جوش بیاد ژلاتین مذاب رو بهش اضافه میکنیم و هم میزنیم و از روی حرارت برمیداریم.و میذاریمش روی ظرف یخ و هم میزنیم تا خنک شه. بعد چوب دارچین رو  میندازیمش دور بعد از دوساعت برید سراغ ژله انارتون میبینید ژله انار کاملا فرم گرفته و عمرا تکون بخوره یا حالت اریبش رو از دست بده. اگه بهش شکر چسبیده با دستمال پاکش میکنیم.

قاشق قاشق پانا کتا رو میریزیم توی لیوان ها. همین دو لیوان بیشتر نمیشه! من لیوان ها رو دقیقا تا جایی که ژله تمام شده بوده ، پر کردم. حالا میره توی یخچال تا دو ساعت

البته به شیوه های مختلف میتونید درستش کنید. میتونید لایه ای درستش کنید. و یا توی لیوان به شکل زیگ زاگ. و یا کلا توی پانا کتا آب انار بریزید و قرمزش کنید. و بعد همین رو دو رنگ کار کنید. تنوع زیادی داره

 با تشکر از الی خانم بابت این مطلب

و اما در سایتهای خارجی جستجو کردم و این عکسها ررو پیدا کردم

کودک من

کودک من

کودک من

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد