وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 12 سال و 4 روز سن داره

کودک من

شلوار

بادمجان پلو

1392/3/5 14:39
نویسنده : وبلاگ کودک من
4,800 بازدید
اشتراک گذاری

کودک من

یعنی محشره ! پیشنهاد می کنم کسانی که تو رژیم هستند این غذا رو درست نکنند چون مجبور می شن رژیم خودشون رو بشکنن!

برنج 3 پیمانه - بادمجان 4 عدد کمی متوسط - پیاز 1 عدد - پودر گل سرخ و دارچین و نمک به مقدار لازم - رب گوجه 1 قاشق و زعفران

اول بادمجان ها رو پوست کندم و نگینی خرد کردم و نمک زدم و گذاشتم تو آبکش بمونه.

کودک من

پیاز رو خلالی کردم و کمی تفت دادم و بادمجانها رو با دست فشار دادم تا آبش در بیاد و ریختم تو پیاز. کمی زردچوبه هم اضافه کردم.

کودک من

کمی که بادمجانها سرخ شدن پودر گل سرخ رو با کمی نمک اضافه کردم.

کودک من

رب گوجه رو هم اضافه کردم.

کودک من

کودک من

برنج رو آبکش کردم و لایه لایه مواد رو گذاشتم. و روی اون زعفران ریختم. می تونید زعفران رو بعد از دم کشیذن برنج اضافه کنید.

کودک من

کودک من

ته قابلمه رو هم ته دیگ بادمجان استفاده کردم و 3 قطره هل ته قابلمه ریختم که عطر خوبی به برنج داد.

کودک من

خیلی خیلی خوشمزه شد.

کودک من

می تونید بهش گوشت و مرغ هم اضافه کنید ولی همین جوریش هم عالیه

به نظر من که می شه برای مراسم ها و جشن ها هم این غذا رو پخت.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

مامان علی خوشتیپ
4 خرداد 92 10:03
سلام سپیده عزیزم.ممنون بابت دستورهای ارسالی خوبت حتما این دستور رو استفاده میکنم.فقط چون تعداد چرک نویسا زیاده یه چند روزی طول میکشه... یه ساعته دارم فکر میکنم پدر گل سرخ چی هست
مامان مهرزاد جان
4 خرداد 92 11:10
مرسی مثل همیشه عالی بود ___♥♥♥سلام دوســـت مـــــــن __♥♥_♥♥آپم _♥♥___♥♥آپم _♥♥___♥♥_________♥♥♥♥آپم _♥♥___♥♥_______♥♥___♥♥♥♥آپم _♥♥__♥♥_______♥___♥♥___♥♥آپم __♥♥__♥______♥__♥♥__♥♥♥__♥♥آپم ___♥♥__♥____♥__♥♥_____♥♥__♥آپم ____♥♥_♥♥__♥♥_♥♥________♥♥آپم ____♥♥___♥♥__♥♥آپم ___♥___________♥آپم __♥_____________♥آپم _♥_____♥___♥____♥آپم _♥___///___@__\\__♥آپم _♥___\\\______///__♥آپم ___♥______W____♥آپم _____♥♥_____♥♥آپم _______♥♥♥♥♥آپم
مامان ایدین
5 خرداد 92 2:47
خیلی خوشمزه ست معلومه ازش و اینکه من خیلی خندیدم به جای اینکه بنویسی پودر گل سرخ تو مواد لازم نوشتی پدر گل سرخ با حال بود


هههههه اصلاحش کردم.
زهرامامانه ایلیا جون
13 خرداد 92 17:39
سلام عزیزم یه سوال داشتم تو این غذا حتما باید پودر گل سرخ بریزیم نمیشه نباشه یا چیز دیگه ای جا گزین شه
اگه هستی جواب بده دارم درست میکنم زودی بگو مرسی


سلام. کلا ادویه اش دارچین و پودر گل سرخ هست ولی می تونید نزارید و به نطرم بازم خوشمزه می شه.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد