وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 4 روز سن داره

کودک من

شلوار

ژاکت آستین بلند یقه اسکی (بایفورت)

1392/12/6 14:06
نویسنده : وبلاگ کودک من
6,769 بازدید
اشتراک گذاری

اینم ژاکتی که برای شوهرم بافتم.

کودک من

تعداد : 8 کلاف تقریبا ضخیم

مدل پیچ دنده ای : دانه دوم را بافته ولی از تو میل درش نمی یاریم و همونطور دانه اول رو می بافیم و هر دو رو از میل در می یاریم.

مدل پیچ درهم یا نامرتب : دانه ای که از زیر می بافیم پیچ درهم یا نامرتب هستند که جای 3 دانه اول رو با 3 دانه دوم عوض می کنیم و دانه ها از زیر بافته می شوند. 8 رج که بافتیم جای 3 دانه دوم رو با 3 دانه سوم عوض می کنیم. یعنی 3 دانه اولی از زیر بافته می شوند و 6 دانه بعدی رو پیچ می دهیم. بار بعد باز 6 دانه اولی رو پیچ می دیم.

برای اندازه گیری از این پهلو تا اون پهلو رو اندازه گرفته و ضربدر 2 می کنیم که 114 شد و من 120 دانه سر انداختم.

7 سانت کشباف 2 زیر 2 رو می بافیم.

چون می خواستم 2 مدل پیچ دنده ای و پیچ درهم یا نامرتب رو بکار ببرم اینجور تقسیم بندیش کردم :

10 زیر 2 رو 9 زیر 2 رو و تا آخر رج بجز 21 دانه آخر که اینجور تقسیم می کنیم 9 زیر 2 رو و بقیه دانه ها از زیر بافته می شوند.

وقتی به قسمت حلقه آستیم رسیدیم از سمت راست 4 دانه یکی کور و تا آخر رج بافته می شود. برگشت باز 4 دانه اولی رو یکی یکی کور و تا آخر رج بافته می شوند. دیگر کور نمی کنیم و می بافیم تا به اندازه حلق شود.

حال 112 دانه داریم. 10 دانه برای وسط قرار می دهیم. 51 دانه اول رو می بافیم. 10 دانه یکی کور می کنیم و تا آخر رج می بافیم. برگشت باز می بافیم تا به 10 دانه کور شده برسیم. روی راست 2 دانه اول کور می کنیم. و هر بار روی راست 2 دانه اول کور می شود.

اگر لازم شد و حلقه آستین به حد خود رسید از روی چپ هم 2 دانه اول را کور می کنیم تا از مدل پیچ دنده ای 5 تا بماند.

حالا از قسمت حلقه تا بالا باندازه 20 سانت می بافیم. سپس از طرف حلقه نصف دانه ها رو یکی یکی کور کرده و بقیه دانه ها رو می بافیم. راست هم بافته و برگشت بعدی از طرف حلقه تمام دانه ها رو کور می کنیم.

قسمت راست هم به همین صورت عمل می کنیم.

بافت یقه اسکی : از قسمت یقه دانه می گیریم و تا بالای گردن 1 زیر 1 رو می بافیم ولی قسمت زیر میل رو برعکس از زیر می بافیم. اینجوری موقع شستن لباس وا نمی ره. سپس به همون اندازه ساده بافی 1 رج رو 1 رج زیر می بافیم. جوری که قسمت راستش سمت گردن باشه. مثل شکل زیر

این یه جورایی آستر کار ما است که باعث می شه موقه کور کردن یقه شل نباشه.

در آخر دو تا رو بهم می دوزیم.

کودک من

کودک من

توضیح قسمت پشت ژاکت :

120 دانه سر انداخته (باندازه دانه های جلو) . به بلندی کشباف جلو 2 زیر 2 رو می زنیم و 9 زیر 1 رو تا حلقه می بافیم. 4 دانه اول رو یکی یکی کور کرده و بافت رو ادامه می دیم. برگشت باز 4 دانه یکی کور کرده و می بافیم تا به یقه برسیم. یعنی آنقدر می بافیم تا از بالا ژاکت (قسمت سر شانه ) 4 انگشت کمتر باشه.

تا حالا 86 دانه داریم (ضمن بافت در آخر اگر لازم شد کور جابجایی رو انجام می دیم که توضیح کور جابجایی آخر همین پست می گم.) 38 دانه می بافیم. 10 دانه کور و بقیه دانه ها بافته می شوند.هر بار روی راست از طرف یقه 2 دانه اول را کور می کنیم تا به بلندی حلقه برسد. نصف دانه های حلقه رو از طرف شانه کور کرده و بقیه دانه ها رو می بافیم.

برگشت رو هم می بافیم و برگشت بعدی تمام دانه ها رو کور می کنیم.

قسمت قرینه هم به همین صورت عمل می کنیم.

بافت آستین :

دور مچ رو ضربدر 2 می کنیم و هر عددی شد دانه می ندازیم. 46 دانه انداختم. به اندازه بلندی کشباف جلو 2 زیر 2 رو زده و چون می خواستم تو آستیم هم 2 تا پیچ دنده ای باشه تقسیم بندیش رو اینجور انجام دادم :

20 دانه از زیر 1 رو 1 دنده ای 1 رو 1 دنده ای و بقیه از زیر

4 انگشت که بافتیم اگر گشادی خوب نبود از بغل یک دانه می گیریم و به دو تای آخری که رسیدیم باز یه دانه می گیریم. 2 یا 3 رج که بافتیم باز همین کار رو تکرار می کنیم.

به گودی حلقه که رسیدیم 3 دانه یکی کور می کنیم.

آستین

کودک من

جلو ژاکت

کودک من

پشت ژاکت

کودک من

مدل بافت پیچ دنده ای ( یه حالت برجسته ای به بافت می ده)

کودک من

بافت درهم (قسمت سمت چپ رو نگاه کنید)

کودک من

توضیح کور جابجایی : از جلو دانه دوم رو در آورده. اولی رو در میل گذاشته و دومی رو ری آن قرار می دهیم و هر دو رو یکی می کنیم. این روشی که وسط کار اگه نیاز شد کور جابجایی رو انجام می دیم و اینجوری کسی متوجه نمی شه کجا کور کردی.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (10)

باران
6 اسفند 92 21:24
وبلاگتون زيباست خيلي دلم مي خواهد وبلاگ دختر من هم به جمع شما بياد موفق باشيد
وبلاگ کودک من
پاسخ
با سلام. لطفا ادرس وبلاگتون رو دقیق ثبت کنید.
خواهرفرناز
6 اسفند 92 22:26
خصوصی سپیده جونم
مامانی درسا
7 اسفند 92 10:33
سلام سپیده جون امیدوارم خوش و سلامت باشی عزیزم ......دختر گل تو ببوس
وبلاگ کودک من
پاسخ
سلام خانم. با تشکر فراوان.
نجمه مامی آرتین و آیسودا
7 اسفند 92 11:28
سلام عزیز دلم وقتی حضورت رو اینجا میبینم خیلی خوشحال میشم امیدوارم حال روحی و جسمیت خوب شده باشه و تا حدودی از غمت کاسته سلام خانواده محترمتون رو برسونین و ساجده گلم رو ببوسین دوستت داریم دوست گلم
وبلاگ کودک من
پاسخ
سلام عزیزم. با تشکر فراوان
نسرين
7 اسفند 92 12:48
سلام خانومي خيلي خوشحالم كه باشما آشنام من سايت شما رو بااجازه خيلي وقته كه لينك كردم واز اون خيلي استفاده ميكنم دستتون دردنكنه ولي با بودن انسانهاي خوبي مثل شما من يه ايده شغلي پيدا كردم وميخوام باتوكل برخدا يه مغازه با اين وسايلي كه نشون ميدين بازكنم ولي چند تا سوال برام پيش اومده كه اين كارا رو چاپ كردين خودتون كارميكنين يا جاي خاصي شفارش ميدين بعضي ها رو ميشه تو خونه درست كرد ولي بعضيا بايد جاپ شن راچب اونا سوال دارم اگه لطف كنين جوابمو بدين خيلي خوشحال ميشم منتظر ج شما هستم روي بچه گلتون رو ببوسين وخدا برادرتون رو بيامرزه روحش شاد باشه ممنون ازتون
وبلاگ کودک من
پاسخ
با سلام. من این کارها رو برای چاپ گذاشتم و شما هم می تونید چاپ کنید و بعضی ها رو هم درست کنید . هر سوالی بود من در خدمت هستم.
شیما مامان شاهین کوچولو
7 اسفند 92 16:03
سپید جون ممنون عکسای تولد شاهینو گذاشتی ایمیلتو میدی فایل تم تولدو بفرستم؟
وبلاگ کودک من
پاسخ
سلام خانم. بفرمایید sepidehrostami33@yahoo.com
شهلا مامان امیرارسلان
8 اسفند 92 13:11
آفرین دوست هنرمندم
عمه دکترساجده
12 اسفند 92 14:39
فقط تو کف هنر زن داداشمکارت درسته ایشاالله شال گردن عمه ساجده
morteza
18 اسفند 92 14:20
با سلام بنده قصد خرید وب شما را دارم در صورت امکان قیمت پیشنهادیتون رو به ایمیل romanfa72@gmail.com ارسال کنید.
وبلاگ کودک من
پاسخ
باسلام قصدفروش وبلاگ راندارم
مامان محمد و ساقی
24 اسفند 92 0:55
سپیده جون استاد شدی...ماشالله مبارک همسرتون باشه
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد