وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 4 روز سن داره

کودک من

شلوار

به کودکان قدرت تصمیم گیری برای تغذیه ی درست بدهید

1391/11/7 10:07
نویسنده : وبلاگ کودک من
2,183 بازدید
اشتراک گذاری

خوردن صبحانه یک قانون..

 

تنوع همیشه هم خسته کننده نیست!

 

خرید کردن و آموزش

 

 

 

امروزه 25 میلیون کودک اضافه وزن دارند که این چاقی در آینده عواقب جبران ناپذیری برایشان در پی خواهد داشت. عواقبی مانند دیابت نوع 2 وحتی سرطان.

تانیا زوکربرت می گوید:"به عنوان یک متخصص تغذیه و مادر سه کودک خیلی خوب می دانم که فست فود ، اسنک ها و شیرینیجات برای کودکانمان چقدر وسوسه انگیزند.بنابراین خیلی اشتباه است که بخواهم این مواد غذایی که قسمت بزرگی از زندگی کودکم را می سازند از آنها بگیرم.

به نظر من تاثیرگذارترین راه ربط دادن فایده ی مواد غذایی خوب به کارهایی است که کودکمان علاقه ی شدیدی به انجام آن دارد.مثلا برنده شدن در مسابقات ورزشی، آوردن نمرات بالا در مدرسه و داشتن انرژی  زیاد هنگام بازی کردن با دوستان.

این وظیفه ی پدر و مادر است که عادات غذایی سالم را به کودکشان بیاموزند."

خوردن صبحانه یک قانون..

مطالعات نشان داده است که کودکان دبستانی ای که از خوردن صبحانه فرار می کنند در تستهای عملکردی و شناختی بسیار بدتر از سایر کودکان عمل می کنند.به شرطی که از مواد غذایی خیلی شیرین که کودکان را خیلی زود سیر و خسته می کند ،دوری کنند و به جای آن روی مواد غذایی مغذی و پر انرژی مانند یک تخم مرغ ساده یا یک ساندویچ پنیر به جای یک شیرینی دانمارکی تمرکز داشته باشند.

متقاعد کردن کودکتان برای این تغییر در صبحانه شان آنقدرها هم سخت نیست.

تنوع همیشه هم خسته کننده نیست!


کوکتان را به خوردن میوه ها و سبزیجات متفاوت تشویق کنید.برای اینکار راه های جدید خوشمزه را در نظر بگیرید مثل آغشته کردن قطعات سیب داخل کره ی بادام زمینی.

سرو کردن راه های متفاوت غذایی بهترن روش برای رساندن ویتامین و مواد معدنی به کودکان است.


خرید کردن و آموزش

به نظر من یکی از بهترین راه ها برای آموزش کودکان، آموزش هنگام خرید کردن است. خرید کردن را برایشان جذاب کنبد.

هنگام خرید  آنها را با خود برده و دلیل انتخاب هر کدام از مواد غذایی را برایشان شرح دهید و به کودک فرصت تصمیم گیری و انتخاب مواد غذایی و حتی مشارکت در پخت غذاهای مختلف را بدهید.

آیدا کاشفی
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (2)

دختر کویر
7 بهمن 91 11:00
سلام خانوم خانوما اپم بدو بیا
ستایش مهربون ❀ستایش خوش زبون
7 بهمن 91 13:44
♥۞♥ ♥۞♥♥۞♥ ♥۞♥♥۞♥♥۞♥ I loOoOoVe YoU So MuCh ♥۞♥♥۞♥♥۞♥ ♥۞♥♥۞♥ ♥۞♥ سلام واقعاً خسته نباشید من یک دختر 2 دارم فکر کنم مطالب وبلاگ شما خیلی به درد من بخوره من تازه با وب شما آشنا شدم لینکتون می کنم که بیشتر بیام پیشتون
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد