وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 12 سال و 2 روز سن داره

کودک من

شلوار

سوپ با طعم لبو

1391/3/31 15:45
نویسنده : وبلاگ کودک من
2,912 بازدید
اشتراک گذاری

البته من خودم این سوپ رو درست نکردم ولی به نظر خوشمزه بیاد. یه خورده عجیبه لبو تو سوپ!!!!!!!!!!!! اگه برای کودک بخواهیم درست کنیم ادویه و نمک و خامه نباید توش باشه. ولی بعد از یه سالگی مانعی نداره. دوستان به نظر من بهتره این غذا رو برای بعد از یه سالگی درست کنید. چون لبو بابت رنگدانه ای که داره فکر نمی کنم مناسب سن پایین 1 سال باشه.

مواد لازم :

  •   2 عدد سيب‌زميني متوسط
  •   لبو: 5 عدد متوسط
  •   پياز: يك عدد كوچك
  •   سير: 2 حبه
  •   هويج: يك عدد كوچك
  •   عصاره: مرغ يك عدد
  •   آب: 5/1 ليتر
  •   كره: 20 گرم
  •   نمك و فلفل: به مقدار لازم
  •   جوز هندي: به مقدار لازم
  •   خامه: براي تزئين روي سوپ


دستور پخت :

براي تهيه سوپ لبو در قدم اول بايد پياز،  سير و هويج را با 20 گرم كره به‌مدت 4 تا 5 دقيقه تفت ‌دهيد. دقت كنيد كه در اين مرحله پيازها فقط بايد نرم شوند بدون اين‌كه بسوزند يا حتي طلايي شوند. بعد از اين مرحله سيب‌زميني و لبو را به پياز و سير و هويج تفت‌داده شده اضافه كنيد و به‌مدت 5 تا 6 دقيقه با حرارت بسيار كم و كاملا كنترل شده تفت دهيد تا كمي آب بيندازد. حالا نوبت به اضافه كردن عصاره مرغ مي‌رسد همزمان با اين مرحله بايد آب را هم به محتويات سوپ‌تان اضافه كنيد اما اين نكته را در نظر بگيريد كه مقدار آبي كه اضافه مي‌‌كنيد بايد به‌طور كامل محتويات ظرف شما را بپوشاند. يعني چيزي حدود 3 تا 4 سانتي‌متر بالاتر از سطح سبزي‌هاي داخل ظرف باشد. حالا منتظر بمانيد تا آب جوش بيايد، سپس حرارت شعله را كم ‌كنيد و 15 تا 20 دقيقه صبر كنيد تا سبزي‌هاي شما كاملا بپزند. بعد از اين زمان منتظر بمانيد تا سوپ لبوي نيمه آماده شما كمي خنك شود و سپس آن را داخل مخلوط كن بريزيد و تمام مواد را كاملا با هم مخلوط كنيد. نمك و فلفل را هم در همين مرحله به سوپ‌تان اضافه كنيد. حالا كافي است كه سوپ‌تان را تست كنيد چون سوپ لبوي شما آماده است البته هنوز مرحله تزئين آن باقي مانده. براي تزئين بايد سراغ جوز هندي و مقدار كمي خامه‌ برويد. البته در ريختن خامه بايد كاملا دقت كنيد چون خامه نبايد در اين مرحله به داخل سوپ راه پيدا كند زيرا سفيدي آن رنگ قرمز منحصر به فرد سوپ لبو شما را آسيب‌پذير مي‌كند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (10)

sana
31 خرداد 91 0:49
افرین چه مامانه خوبی امیدوارم همه خانمها با معلومات کافی نی نی دار بشن....و یه مامانه موفق شن.
الهام مادر اينده
31 خرداد 91 0:58
سلام عزيزم .واقعا وب پر باري داري .ايشالله ني ني كه به دنيا اومد حتما استفاده ميكنم. مرسي خانومي
amirmahdi
31 خرداد 91 10:19
سلام خوشحال شدم با وبلاگ مفیدتون اشنا شدم موفق باشید
masome
31 خرداد 91 11:54
شما به دوستان کسرا اضافه شدید
مریم--------❤
31 خرداد 91 14:44
وبلاگ زیبایی دارید اگر دوست داشتید بگید تا با هم تبادل لینک کنییم
مامان امیرحسین
31 خرداد 91 15:00
خیلی ممنون که به وبلاگ امیرحسین سر زدید.ایشالا که نی نی تون هر چه زودتر بیاد. به خوشی و به سلامتی.با افتخار لینک شدید.


خانمی دختر من الان 8 ماهشه.
مامان پارسا
31 خرداد 91 15:39
سلام ممنون از پاسختون ولي وقتي پاسخ مي زنم نظر مورد نظر توي كادر مياد و پايينش زده ويرايش . در ضمن با افتخار لينكتون كردم.
مامان امیرحسین
31 خرداد 91 15:54
سلام.ببخشید.من بالای وبلاگتون رو نگاه کردم اسم دخترتون رو ننوشته بودید.تازه هیچ عکسی از دخترتون هم پیدا نکردم.چرا؟؟


وبلاگه درباره دخملی نیست.
مریم--------❤
31 خرداد 91 17:12
سلام من توی وب خودم لینکتون کردم با نام کودک من راستی دزفولی نیستم من بوشهری هستم و لی خوب یه جورایی همون همشهری دیگه شما هم منو با اسم مریم لینک کنید
مریم--------❤
31 خرداد 91 21:19
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد