وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من12 سالگیت مبارک

کودک من

شلوار

شال پاپیونی یا شال مدل دل

1393/8/25 10:25
نویسنده : وبلاگ کودک من
6,454 بازدید
اشتراک گذاری

و اینم شال ساجده که براش بافتم

ادامه مطلب دستور بافتش رو گذاشتم

کودک من

تعداد کاموا : 1 عدد

تما بافت رکن است.

3 دانه سر انداخته.

ابتدای بافت دانه اول را بافته 1 ژوته دانه بعد بافته 1 ژوته و دانه آخر بافته.

روی چپ دانه ها را بافته.

روی راست دانه اول را روی میل انداخته. 1 دانه از پهلوی دانه بعدی گرفته و آنرا بافته . بقیه دانه ها را بافته. به 2 دانه آخر که رسیدیم باز یک دانه از پهلوی دانه بعدی گرفته و بافته و دانه بعدی را هم می بافیم.

چپ کار باز دانه ها را می بافیم.

روی راست باز همین کار را کرده تا دانه ها به 25 دانه برسند.

حال بدون اضافه کردن 5 سانت می بافیم. (منظور 5 خط رکن است.)

حال 1 دانه بافته 2 دانه کور کرده و بقیه دانه را بافته. به 3 دانه آخر که رسیدیم 2 دانه کور و دانه آخر را بافته.

اینقدر این کار را ادامه می دهیم تا دانه ها به 16 دانه برسند.

حال دانه اول را بافته و دانه بعدی را نبافته روی سنجاق می گذاریم و تا آخر رج اینکار را انجام می دهیم. یعنی یکی در میان دانه ها را روی سنجاق می گذاریم.

دانه هایی که در میل هستند 7 سانت 1 زیر 1 رو می بافیم. سپس بقیه دانه ها که در سنجاق هستند را در میل انداخته و باز 7 سانت می بافیم. سپس آنها را همانطور که قبل بافته بودیم می گذاریم. 1 زیر 1 رو

سپس از دو طرف از پهلو دانه اضافه می کنیم تا دوباره 25 دانه تشکیل شوند. بعد به اندازه دور گردن رکن می بافیم. حال از دو طرف 2 رج در میان کم می کنیم.( 1 دانه که بافتیم 2 دانه کور به 3 دانه آخر که رسیدیم 2 دانه کور و دانه آخر را می بافیم.)

تا 16 دانه شوند. باز یکی در میان در سنجاق می گذاریم و 7 سانت می بافیم. 16 دانه را در میل گذاشته و 1 رج می بافیم و رج بعدی هر 2 رج 1 بار اضافه می کنیم. ( از پهلو) تا دانه ها به 25 دانه برسند.

تا 5 سانت خط رکن شدند یکی در میان دانه کم می کنیم تا دوباره 3 دانه شوند و کور می کنیم.

کودک من

پسندها (3)

نظرات (1)

مامان مطهره
25 آبان 93 20:34
خیلی قشنگه...دستتون درد نکنه..
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد