وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 12 سال و 2 روز سن داره

کودک من

شلوار

فواید صندلی ماشین

1397/11/11 0:10
نویسنده : وبلاگ کودک من
727 بازدید
اشتراک گذاری

بسیاری از والدین تصور می کنند که اگر کودک خود را در خودرو در آغوش بگیرند می توانند بیشتر مراقب او باشند و از خطرات احتمالی جلوگیری کنند. اما تحقیقات نشان داده که بسیاری از کودکان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی در تصادفات جان خود را از دست می دهند. 

صندلی اتومبیل مخصوص کودکان این امکان را فراهم می‌آورد که در موقع ترمز شدید احتمال صدمه دیدن کودکان به حداقل برسد. 

براساس نظر متخصصان، صندلی استاندارد كودك باید قابل اتصال به بدنه اصلی باشد. در واقع تعدادی از صندلی‌ها فقط به روكش یا كمربند ایمنی خودرو متصل می‌شوند كه این حالت ضریب امنیت را تا حد بسیار زیادی كم خواهد كرد. پس اگر بتوان صندلی كودك را به بدنه سخت و فلزی صندلی اتومبیل متصل كرد، بیشترین ایمنی هم برای كودك فراهم خواهد شد. 

صندلی ماشین کودک زیر یک سال شما باید همیشه رو به عقب باشد. اما چند نوع متفاوت از این مدل صندلی ماشین‌ها وجود دارد. نوزادانی که قادر به نشستن هستند می‌توانند این مدلی بنشینند. این صندلی‌ها قابل تغییر هستند و بچه‌های کمتر از یک سال و کمتر از 9 کیلوگرم با قد کمتر از 70 سانتی‌متر حتما باید در این نوع صندلی‌ها قرار بگیرند. 

اما بعضی از انواع این صندلی‌ها برای کودکان تا 16 کیلوگرم مناسبند و  از نظر بلندی و وزن برای حالت رو به عقب به شما این اجازه را می‌دهد که مدت زمان بیشتری کودک‌تان را در این حالت روی صندلی ماشین قرار دهید. بهتر است پشتی این صندلی‌ها را در زوایه 45 درجه قرار دهید. 

نشستن رو به عقب در صندلی ماشین بهترین نوع نشستن برای کودک شماست. زیرا کودکان ستون فقراتی به شدت آسیب‌پذیر دارند و  در این حالت کودک به صندلی تکیه داده است و در ترمزهای ناگهانی و تصادفات در صندلی می‌ماند و با صندلی حرکت کرده و باعث می‌شود خطر شکستگی گردن و ستون مهره‌ها در این حالت کمتر شود.

مطالعات نشان داده است بچه های کوچک نباید در صندلی ماشین بیش از ۳۰ دقیقه بنشینند. این یکی از قواعد عمومی در برخی کشورها هست که وقتی سفر می کنید کودک را عادت به صندلی ماشین بدهید.

و در برخی دیگر از کشورها موردی ندارد که وقتی شخص دیگری رانندگی می کند مادر کودک را در بغل خودش روی پایش بنشاند. به خاطر دلایل امنیتی در برخی از کشورها این مورد قابل قبول نیست.

وقتی شما در یک سفر جاده ای هستید تا به مقصد برسید، شما باید هر چقدر می توانید زمان آن را کمتر کنید- بیشتر از ۳۰ دقیقه نشودکه نوزادتان داخل صندلی ماشین می نشیند.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد