وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 12 سال و 3 روز سن داره

کودک من

شلوار

تیرامیسو (نمونه 1 )

1391/9/7 2:46
نویسنده : وبلاگ کودک من
8,883 بازدید
اشتراک گذاری

تيراميسو

مواد لازم:

خامه صبحانه:1پاكت      

 پنير خامه اي مربعي:1عدد

شكر :1 ليوان يا 1/2 ليوان    

ليدي فينگر يا بيسكويت پتي بور:2 بسته

پودر نسكافه:2 قاشق غذاخوري       

پودر كاكائو:به مقدار لازم

موز و گردو :به مقدار لازم(به دلخواه)

کودک من

طرز تهيه:

 ابتدا خامه و پنير و شكر را با هم مخلوط كرده و با هم زن برقي اينقدر ميزنيم تا كرم لطيفي بدست بيايد.

 در طول هم زدن به ميزان 1/4 قاشق چايخوري وانيل اضافه كنيد.كرم آماده شده رو در يخچال بگذاريد تا خودش را بگيرد.

 2 قاشق نسكافه را در نصف ليوان آبجوش حل كنيد و بيسكويتهاي پتي بور را يكي يكي در آن بغلتانيد و در كف ظرف پيركس مستطيل شكل بچينيد.

کودک من

 نصف كرم را روي بيسكويت ها بماليد و موزهاي برش زده شده و گردوهاي خرد شده را به صورت يك لايه روي آن بچينيد.

کودک من

 دوباره 1 يا دو رديف بيسكويت كه در نسكافه غلتانيده ايد روي مواد بچينيد و بقيه كرم را روي بيسكويت ها بريزيد.

 سپس پودر كاكائو را با الك روي مواد ميپاشيم و روي ظرف را سلفون كشيده و حداقل به مدت 2 ساعت در يخچال نگه ميداريم تا مواد سفت شودو به اصلاح خودش را بگيرد.

 بعد از آن تيراميسو را برش زده و با چاي داغ يا شير نوش جان كنيد.خوشمزه

تيراميسو

 من روي تيراميسو كمي مرباي آلبالو ريختم كه مزشو خيلي بهتر كرد.ميتونيد از توت فرنگي هم استفاده كنيد.

 **متاسفانه قيمت ليدي فينگر خيلي بالا رفته و كلا توي شهر ما كميابه،همون پتي بور خودمونو عشقهچشمکاحتمالا در پستهاي آينده دستور تهيه ليدي فينگر رو بذارم...ابرو

 **چون علي خيلي اين دسر رو دوست داره و سطح دسر براش مهمتر از ضخامتشه نیشخند،من ميزان كرم بين و روي بيسكوييتها رو كم ميذارم.شما ميتونيد به سليقه خودتون ضخامت دسروتونو با افزايش تعداد لايه ها و بيسكوييتها تغيير بديد...

  تيراميسو

 

 

با تشکر از مامان علی جون

http://motherschef.niniweblog.com

 

تیرامیسو (نمونه 2 )

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

مامان طلایی
8 آذر 91 4:56
سپیده جوون همیشه منو سورپرایز میکنی... به به! آب دهنم راه افتاد... خسته نباشی عزیزم
سپهری
18 آذر 91 16:36
ممنونم عزیزم من که امشب حتما درست میکنم
مامان کیان کوچولو
26 بهمن 91 20:06
من واسه جشن دندونی کیان جون درست کردم .. خیلی خوب شد . . خیلی هم طرفدار داشت ..
نسیم
3 تیر 92 17:13
سپیده جون عالی بود
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد