وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 12 سال و 2 روز سن داره

کودک من

شلوار

باید ها و نباید ها غذاها برای نی نی ها

1391/9/25 0:07
نویسنده : وبلاگ کودک من
1,546 بازدید
اشتراک گذاری

شلغم چون نمک داره واسه زیر 1 سال خوب نیست من نمی گم دکترها معتقدن.

اولا من قلمه رو که پختم چون شاغلم و وقت ندارم که تازه به تازه بخرم و بپزم یه عالمه با هم می خرم می زارم خوب پخته بشه ...بعد از این قالبهای یخ که به صوت مستطیل دراز هستند خردیدم (اونهایی که گودن نه اونهایی که برای انداختن توی شیشه های نوشابه استفاده می شه) و از آب قلمه می ریزم توی اون قالبها و می زارم توی فرییزر بعد که خوب یخ زد جداشون می کنم و توی پاکت فریزر می زارم...... بعد هر بار خواستم غذا براش درست کنم 1 دونه یا 2 تاش رو می ندازم تو غذاش.

دوم......
حریره بادوم رو با مغز پسته امتحان کنین خیلی خوشمزه است..... یعنی در واقع می شه حریره پسته

سوم.....
به جای شکر توی غذای نی نی های زیر 1 سال خرما و بالای یک سال عسل بریزین.....

چهارم....
به هیچ عنوان از روغن های معمولی برای غذاشون استفاده نکنید روغن زیتون، روغن انگور و روغن های محلی ....بهترین گزینه ها هستن و البته کره.....
پنجم......
حتما چند قطره آبلیمو رو به غذاهاشون اضافه کنید چون به جذب آهن کمک زیادی میکنه....
ششم.....
جوانه ها رو فراموش نکنید من به صورت بسته بندی می خرم حتما به تاریخ روی جعبه نگاه کنید تازه باشه چون فقط ده روز تاریخ مصرف دارن.
هفتم.....
ماست و خرما و شیر و خرما و فراموش نکنید...........و البته خرما و ارده.... مواظب باشید ارده و خرما چون چسبندگی زیادی دارن لقمه های خیلی خیلی کوچیک برای نی نی ها بگیرین و یا با شیر گرم مخلوط کنید تا کمی نرم بشه.....
هشتم......
اگه خواستین برای نی نی ها ماکارونی درست کنید می تونید از رشته سوپ (ورمیشل) استفاده کنید چون هم خیلی ظریفه و هم کوچیکه ........... پنیر پیتزا و سس سفید هم می تونید روی ماکارنی بریزین (البته از 1 سال به بالا)
نهم.......
می تونید مغزها رو با هم آسیاب کنید و از اونها به عنوان ادویه غذای نی نی استفاده کنید
دهم..........
کلم بروکلی رو یادتون نره می تونین سیب زمینی رو به صورت گرد گرد ببرید و با یکمی آب بزارید تو ماهیتابه و بزارید بپزه بعد روش کلم بروکلی ها رو بریزید و البته کره و یکمی جعفری هم اینم خیلی خوشمزه است

با تشکر از الهام خانم

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (1)

مامان پانی
25 آذر 91 0:25
عالی بود ممنون
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد