وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 24 روز سن داره

کودک من

شلوار

کمک کردن به کودکان برای زود حرف زدن

1393/2/16 15:14
نویسنده : وبلاگ کودک من
2,979 بازدید
اشتراک گذاری

ترجمه شده از سایت

کودک من

راههایی برای تشویق کودکان برای حرف زدن وجود دارد که شروع آن با کلمات است .

حرف زدن و کتاب خواندن با کودک باعث تشویق او برای زود حرف زدن می شود و باعث می شود کودک کلمات بیشتری را یاد بگیرد. بیشتر کلماتی که او می شنود در قالب جمله و عبارت هستند و باعث می شود که زبان را بفهمد. خانم آماندا سیلر پروفسور انجمن علم زبان و شنیداری و سخن از دانشگاه پوردو و مولف می گوید : "کودکان نه تنها معنای کلمه را درک می کنند بلکه می فهمند که کجا آن کلمه رو شروع و به پایان برسانند. "

کودک من

برای خواندن کتاب و اینکه چکار کنیم تا برای کودکان جذابیت داشته باشه راههای زیادی است که یکی از این راهها اینه :

کودک را در آغوش بگیرید و اگر کودک شما می تواند بنشیند ما بین پاهای خود او را قرار دهید و از کتابهایی با تصاویر زیبا و رنگی استفاده کنید و در حال خواندن کتاب تصویر مورد نظر را اشاره کنید.

می توانید در حین غذا خوردن به کودک نام غذایی که او می خورد را بگویید تا بتواند لغات بیشتری را یاد بگیرد.

می توانید در حالیکه لباس او را عوض می کنید با او حرف بزنید و نام لباس را بگویید. مثلا : بزار شلوارتو در بیارم. حالا این شلوار رو بپوش.

و یا می توانید نام اعضای بدن را با اشاره به اعضای بدن خودتون و یا کودک به او یاد دهید و یا حتی در قالب شعر به او آموزش دهید.

بین 18 تا 24 ماهگی کودک شما جملات 2 کلمه ای را شروع خواهد کرد. "آب بده." "خواب نه." "غذا به به." ... و گاهی که نمی تواند منظور خود را برساند گریه می کند.

بعد از 2 سالگی کودک شما جمله 2 کلمه ای را بصورت سوال بیان می کند . "خونه بریم؟" و حتی کلمات جدیدی هم در جمله خود بکار می برد.

در اینجا راههایی است برای تقویت جملات 2 کلمه ای در کودکان :

 

 

پسندها (1)

نظرات (1)

مامان صبا
17 اردیبهشت 93 2:53
خسته نباشی.سپیده جون می خوام یک کتاب که برای دوران بارداری من برام واقعا مفید بود را به دوستان معرفی کنم.(همه مادران سالمند اگر....)این کتاب مانند چراغ راهنمایی در دوران بار داری است ،تمام ریز ترین نکات را یاد اوری می کند با زبانی ساده وشیوا.پیشنهاد بسیار خوب برای مادرای آینده است.
وبلاگ کودک من
پاسخ
با تشکر. مامان صبا عزیز لطفا نام نویسنده کتاب و یکم از فهرست کتاب رو هم بگو و اگر می شه عکس کتاب رو هم برام بفرست. ممنون خانمی.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد