وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من12 سالگیت مبارک

کودک من

شلوار

نکاتی در مورد سوراخ کردن گوش دختران

1391/7/28 20:07
نویسنده : وبلاگ کودک من
23,767 بازدید
اشتراک گذاری

بعضی از مردم گوشهای دخترانشان را وقتی به دنیا می آیند سوراخ می کنند و هیچ دلیل پزشکی هم برای اینکه منتظر بمانند ندارد. در اینجا نکته هایی درباره سوراخ کردن گوش ذکر شده :

چه موقع باید گوشهای دخترم را سوراخ کنم ؟

بطور عادی گوشهای کودک در سال اول یا سوم سوراخ می شوند. در بعضی از کشورها 12 یا 13 روز بعد از تولد کودک گوشها را سوراخ می کنند. بیشتر والدین معتقدند که باید هر چه زودتر گوشها سوراخ شوند. زیرا لاله گوش کودک نرم است و درد کمتری دارد. بهرحال بیشتر دکترها توصیه می کنند که سوراخ کردن گوش بین 3 تا 6 ماه باشد.

چه کسی گوشهای کودک را سوراخ می کند؟

بعضی از خانواده ها اینکار را به عهده زنانی که درمانهای خانگی انجام می دهند می سپارند. که این کار بسیار خطرناک است و ممکن است باعث بوجود آمدن بیماریهایی شود. خیلی مهم است که سوراخ کردن گوش در وضعیت بهداشتی انجام شود. قبل از انجام اینکار از بهداشت مکانی که قرار است گوشهای کودکتان را سوراخ کنید مطمئن باشید. (یادمه برای دخترم حتی در مورد شخصی که می خواست گوشهاشو سوراخ کنه کلی تحقیق کردم که کارش خوبه یا نه و مکانش که آیا تمیز و بهداشتیه یا نه.)

چطور کودکم را قبل از سوراخ کردن آماده کنم؟

مهم است که قبل از سوراخ کردن گوشهای کودکتان او در سلامتی کامل باشد. می توانید قبل از سوراخ کردن به کودکتان قطره استامینوفن مخصوص کودک و یا ایپوپروفن بدهید. همچنین یک گوشواره طلا و کوچک برای کودکتان انتخاب کنید. بعضی از کودکان به چیزی غیر از طلا حساسیت دارند و باعث عفونت می شود.

سعی کنید جایی را انتخاب کنید که زیاد شلوغ نباشد. اگر سوراخ کردن گوش در هوای گرم باشد نیاز به مراقبت زیاد دارد. سعی کنید لاله گوش همیشه تمیز و خشک باشد و لباسی به تن کودکتان بپوشانید که دکمه دار باشد تا مجبور نباشید از بالای سرش تن او کنید.

 

سوراخ کردن گوش چگونه انجام می شود؟

خیلی مهم است که وسیله سوراخ کردن تمیز واستریل شده باشد. سوراخ کردن در مرکز گوش انجام می شود. جایی که غضروفی و دور از عصب است. کسی که اینکار را انجام می دهد کاملا در این کار تجربه دارد. به او اجازه کشیدن نقطه روی لاله گوش با خودکار ندهید . زیرا ممکن است سبب عفونت شود. (البته برای دخترم با خودکار علامت گذاشت و خدا رو شکر مشکلی پیش نیومد) 

اطمینان حاصل کنید که آن شخص دستهایش را با محلول ضدعفونی تمیز کرده و دستکش گذاشته باشد. محلول ضدعفونی باید برای تمیز کردن لاله گوش و گوشواره استفاده شود.

ممکن است وقتی کودکتان گریه می کند عصبی شوید. باید آرامش خود را حفظ کنید. به آرامی کودکتان را بگیرید طوری که دستهایش را تکان ندهد. بهر حال کودک شما گریه می کند. می توانید اسباب بازی مورد علاقه اش را با خود ببرید تا توجهش به او جلب شود. 

نکته دیگری که باید بخاطر داشته باشید این است که ممکن است کودکتان بطور مداوم گوش خود را دست بزند و قسمت سوراخ ممکن است عفونی شود. باید اطراف گوش را با الکل و یا محلول پراکسید هیدروژن در طول روز ضدعفونی کنید.

اگر محل سوراخ قرمز شد نشانه عفونت است و باید به دکترش مراجعه کنید.

یکی از دوستان گوش دخترش را وقتی که او 2 ماهش بود سوراخ کرد. علائم عفونت در او ظاهر نشد. او معتقد بود که از الان که کودک کوچک است باید گوشش را سوراخ کرد. زیرا الان او هیچ چیزی را به یاد نمی اورد. اما اگر اینکار را به وقتی بگذاریم که او مدرسه می رود مسلما دردش برای او غیر قابل تحمل است و این صحنه را همیشه به یاد می آورد.

دوستی دیگر می گفت که وقتی دخترش 5 ساله بود اقدام به سوراخ کردن گوشهایش کردم. وقتی او را دکتر بردم به سختی توانستم نگهش دارم. در آخر فرار کرد و پدرش به زور او را نگه داشت. با خودم گفتم : اگر اینکار را وقتی که او کوچک بود انجام می دادم دیگر اینقدر باهاش دردسر نمی کشیدم.

 

  

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (14)

مامان آرینا موفرفری
11 تیر 91 1:44
سلام دوست عزیز ،آرینا موفرفری در مسابقه نی نی خانه دار در وب نی نی شکلک شرکت کرده خوشحال می شم به آرینا رای بدهید.آدرس وبتونو فراموش نکیند !!!چون بدون آدرس وب رای محسوب نمی شه.
آدرس وب نی نی شکلک
http://sheklak_mohammad.niniweblog.com/post931.php



چشممممممممممم
مامان آرینا موفرفری
11 تیر 91 2:11
مرسی از لطفت عزیزم.
بابای سونیا(کارشناس طب سنتی)
13 تیر 91 1:21
ممنون که به ما سر زدید و اظهار لطف کردید
مامان دینا
14 تیر 91 2:44
ممنون عزیزم .بسیار مفید بود.خداقوت
فرناز
14 تیر 91 17:37
سلام سلام بر مهدی امت‌ها سلام بر عدل مشهور جهان سلام بر ماه تابان سلام بر خورشید تاریکی‌های پنهان سلام بر ماه شب چهاردهم سلام بر بهار مردم و خرمی روزگاران سلام بر نور دیدگان مردم خدایا با نور (امام مهدی) همه‌ی تاریکی‌ها را روشن کن. میلادت مبارک باد، . ای سپیده پنهان که اهل زمین در آرزوی بوی بهشتی تو، هماره دعای فرج را زمزمه می کنند! میلاد بر شما نیز مبارک باد
فرناز
14 تیر 91 17:39
سلام سپیده جون نیستی؟! چی شد؟ خبری نشد
مامان آرینا موفرفری
14 تیر 91 23:21
به لطف شما دوست عزیز آرینا در مسابقه نفر دوم شد .ممنون که به دخترم آرینا رای دادین.لطف شما فراموش نشدنی ست.
ستاره آسمونی
15 تیر 91 23:43
شما در لیست دوستان بلاگ ستاره اسمونی من قرار گرفتید. اگر دوست داشتید ما رو هم در لیست دوستان خودتون قرار بدید
مامان آمیتیس
17 تیر 91 2:27
سلام سپیده جون. ممنون از اینکه وقت گذاشتین جواب سوالمو دادین. انشاا... تو اولین فرصت از شامپو و مایعی که گفتین میخرم.
انیس کوشولو
18 تیر 91 3:10
با تمام جرئت بگم
من یه مادرم که دلم از مورچه هم کوچیکتره...
هرچی هم که بگم اما شاید وقتی بفهمی من گوشای دخترمو خودم سوراخ کردم باورتون نشه و مث خیلیا بگید بی رحمم اما..........
حتی یه ذره هم عفونت نکرد همه وسایلمم با الکل سفید استریل کردم.....
10 روزه بود...اینو به عنوان یه رایت شنیدم که مستحبه 7 روزه سوراخ کنی.....
هنوزم پشیمون نیستم......
نفسام خیلی آرومه بخاطر خودش اینکارو کردم..حتی ازش کلی عکس همون لحظات گرفتم
جالب اینه که باباجونش و مامان خودم تو اتاق کناریش نشسته بودن ونفهمیدن تا با گوشای سوراخ شده بردمش پیششون...
امیدوارم به زینت ایمان و خوش خلقی و ادب آرسته شه.....
تو پستام هم گذاشتمش رمز خواستی بگو بدم....ببینی


سلام. البته که رمز رو می خوام.
انیس کوشولو
18 تیر 91 3:11
ممنون بهمون سر زدید
انیس کوشولو
18 تیر 91 13:55
سلام عزیزم صفحه6یا7 انیس کوشولو و سوزن
الهام مامان یاسمین زهرا
19 تیر 91 7:09
مرسی سپیده جونم از مطالب مفیدی که مینویسی کلی استفاده می کنیم توی همین روزا ایشالله یاسی رو می خوام ببرم گوشش رو سوراخ کنیم اینقده می ترسم که تا الان همش امروز و فردا کردم . خدا کنه اذیت نشه
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد