وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 12 سال و 3 روز سن داره

کودک من

شلوار

کوچولوهای کسل در جاده

1392/1/12 1:54
نویسنده : وبلاگ کودک من
1,838 بازدید
اشتراک گذاری

مسافرت های خانوادگی می تواند زمان مناسبی برای ارتباط بیشتر و شناسایی دیدگاه ها ، علائق یکدیگر باشد. شاید هم نه! زمانیست که شما درست بعد از شنیدن سوال کوچولویتان که با خستگی می پرسد: "هنوز نرسیدیم؟" دوست دارید جیغ بزنید و از ماشین فرار کنید...ا.

مسافرتهای خانوادگی تنها با کمی خلاقیت ، برنامه ریزی و آمادگی می تواند هیجان انگیز و جذاب ، آموزنده و پر از تجربه های مختلف باشد.

بازی های الکتریکی ، برنامه های داخل تلفن همراهتان و یا DVD Player ها ممکن است انتخاب های مفرحی باشد اما هیچ گاه آنها را جایگزین  بازی های خانوادگی ساده ای که همه تان را با هم شاد می کند ، نکنید.

 

درست کردن دفترچه خاطرات 

اولین کار تهیه ی یک دفترچه با استفاده از برگه های سفید و نخ گونی(یا هرچیز دیگر بسته به سلیقه ی شما) و دادن آنها به بچه هایتان است. به کودکانتان بگویید که در راه هرچه می بینند را در دفترچه شان بکشند و راجع به آنها توضیح دهند، هرچیزی در راه میبینند و به نظرشان جذاب است را جمع آوری کرده و در دفترچه شان بچسبانند(مثل سنگ، صدف ، گل و ..) و یا هرجایی که توقف کردید را در دفترچه شان نقاشی کنند.

 

می توانید از عکس های مجلات مختلف استفاده کنید تا کودکتان با چسباندن آنها در دفترچه اش ، خاطرات سفرش را کامل کند.

 

جست و جو در نقشه

یکی از کارهای جذابی که در حین سفر می توانید انجام دهید به همراه آوردن یک نقشه از مسیر است. از کودکتان بخواهید جاده ای را که در آن سفر می کنید و شهر هایی را که پشت سر گذاشته اید را با ماژیک در نقشه علامت گذاری و مشخص کند.

 

هرکی ساکت تر باشه برنده است

وقتی از سر و صدای بچه ها خسته شدید و حوصله ی هیچ بازی دیگری را هم نداشتید می توانید این بازی را شروع کنید : "بذارین ببینم کی از همه ساکتتره؟؟؟" یا " هرکی ساکتتر از بقیه باشه بهش جایزه میدیم"
بعد از ساعتها شیطنت، شاید کوچولوهایتان از این چالش بی صدای چند دقیقه ای بدشان نیاید. برای آنها جایزه تعیین کنید ، جایزه ای مثل یک تفریح هیجان انگیز در مقصد!

 

آوازخوانی دسته جمعی

یکی از آهنگ های مورد علاقه کودکتان را پخش کنید و همگی دسته جمعی خواننده را همراهی کنید. مطمئن باشید یکی از بهترین تجربه هایتان خواهد بود.

 

کتاب داستان 

چند تا از کتابهای مورد علاقه کودکتان یا نوارهای قصه محبوبشان را با خود به سفر ببرید. در راه برای ساکت نگه داشتن و در عین حال خسته نشدن کودکتان می توانید برایش قصه بخوانید یا با هم به قصه ی محبوبش گوش دهید.

تیم قصه سازی

از تمام اعضای خانواده بخواهید که هر کدام یک خط قصه بگویند و نفر بعد یک خط دیگر به آن اضافه کند و برای جذاب کردن این بازی می توانید سرعت را بالا ببرید. می توانید جملات گفته شده را یادداشت کنید تا کودکتان برای قصه ای که نوشته اید ،نقاشی بکشد.

 

 

کمی خلاقیت و برنامه ریزی می تواند تمام دعواها و بحث های کوچولوهایتان را خاتمه دهد و در آخر هم یک خاطره ی بسیار جذاب برای تمام اعضای خانواده به جا بگذارد.

 

آیدا کاشفی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد