وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 12 سال و 2 روز سن داره

کودک من

شلوار

چطور با فحش های کودکانه برخورد کنیم؟

1391/7/28 20:45
نویسنده : وبلاگ کودک من
5,631 بازدید
اشتراک گذاری

کودکان در هر سنی که باشند به فحش دادن می پردازند. از حرف های ناسزا گرفته تا صدا کردن نام تا قلدری کردن و رفتارهای ناراحت کننده.

این نوشته مخصوص کودکانی است که رو در رو با هم دعوا می کنند.

معلم ها و والدین می توانند به آرام بودن یک محیط کمک کنند. اما آنها نمی توانند فحش هایی که کودکان به همدیگر می دهند را از میان بردارند. در اینجا چند راهکار برای تعلیم دادن به کودکانتان وجود دارد :

١- به فرزندتان ارزش بودن را آموزش دهید. فحش ها بخاطر تفاوتهای ظاهری یا نزادی یا فرهنگی بد تعبیر می شود. به کودکتان بفهمانید که وجود تفاوت یه چیز بد نیست.

٢- تاکید کنید که موقع دعوا با دوستان باید آرام باشند. این یک مشکل خاص در یک موقعیت است که یک نفر کسی را به باد فحش و حرفهای ناسزا بگیرد. آرامش و خونسردی بچه های دیگر را تشویق می کند که با این موقعیت برخورد کنند.

٣- به کودکتان نشان دهید که که بی طرفانه و دور از تعصب رفتار کند. حتی اگر آنها آسیب ببینند. یک ظاهر دفاعی می تواند طرف دعوا را عصبی کند. یکی از عواملی که بچه ها به هم فحش می دهند این است که آنها می خواهند طرف مقابل را از میدان خارج کنند. خارج شدن طرف مقابل به نظر ابله بودن آنها را می رساند.

٤- به فرزندانتان بگویید که همیشه از بچه هایی که فحش می دهند دوری کنند. خشونت اگرچه زبانی و یا فیزیکی باشد هرگز راه حل خوبی نیست و تنها باعث تشویق طرف مقابل به فحش دادن و ناسزا گویی می شود.

٥- با دوستانش درباره فحش دادن به بچه های دیگر صحبت شود و بگویید که باعث آسیب رساندن به کودک شما می شود. این کار شما اولین قدم برای حمایت از فرزندتان در این موقعیت است.

٦- کودکتان را تشویق کنید که به بزرگترها بگوید چه اتفاقی افتاده. بچه ها بطور طبیعی برای انجام این کار بی میل هستند. اما به آنها توضیح دهید فحش دادن یک علامت بیماری از تعصب است. به آنها بگویید که وقتی یک نفر به او حرفهای زشتی زد به شما بگوید.  

٧- مورد ستایش قرار دادن تفاوتها. بنابراین کودکتان یک احساس ثابتی از خودش دارد. یک کودک سیاه پوش از تاریخ کشمکشهای آفریقایی آمریکایی برای آزادی آگاه است و می داند آرام بودن بهتر از فحش دادن است.

٨- تاکید کنید که کودکتان نباید پرخاشگر باشد. زیرا گاهی اوقات با کسی که مورد فحش قرار گرفته ممکن است سالهای بعد دوست شود.

لینکهای مرتبط

http://koodakeman91.niniweblog.com/post78.php

http://koodakeman91.niniweblog.com/post75.php

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد