وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 4 روز سن داره

کودک من

شلوار

سوپ عدس قرمز یا دال عدس

1392/4/28 2:55
نویسنده : وبلاگ کودک من
23,474 بازدید
اشتراک گذاری

کودک من

دیشب برای دخترم سوپ عدس قرمز یا دال عدس که مامان آرمان عزیز دستورش رو دادند درست کردم و تو نیم ساعت این سوپ درست شد. دخترم که دوست داشت و کاسه رو تا ته خورد. مقداریش هم برای صبحانه اش گذاشتم. اگه یه روزی فرصت غذا درست کردن رو نداشتید این سوپ ایده خوبیه!

مواد لازم :

دال عدس 3 ق غ - برنج 1 ق غ (من برنج نیم دون نداشتم ولی اگه برنج نیم دون استفاده کنید بهتره) - گوجه رنده شده 2 عدد - نصفی عصاره گوشت - پیاز 1 عدد کوچک - موسیر یا سیر 1 حبه - سیب زمینی 1 عدد کوچک - زردچوبه به مقدار لازم

دال عدس و برنج رو که از قبل شستم با نصفی از عصاره گوشت و موسیر رنده شده و سیب زمینی نگینی ریز گذاشتم بپزه. سیب زمینی رو خیلی ریز کردم که زود آماده بشه. بجای عصاره گوشت می تونید از آب مرغ و یا گوشت چرخ شده استفاده کنید. کمی که پخت 2 تا گوجه رو داخلش رنده کردم و کمی هم زردچوبه زدم. بهش نمک اضافه نکردم چون نمک موجود در عصاره براش کافی بود. در آخر کمی پیاز داغ ریختم روی اون. به همین سادگی که نیم ساعته آماده شد. می تونید هویج نگین شده هم بهش اضافه کنید.

من که از مزش خیلی خوشم اومد و این سوپ رو جز سوپ های سفره مون قرار دادم.

نوش جان خودتون و نی نی تون.

کودک من

لینکهای مورد علاقه من

آبگوشت کشک  آش بادمجان

حلیم گندم   سوپ بادمجان

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (5)

فاطمه قنبری
28 تیر 92 3:35
ماشالله خدا حفظش کنه
مامان آرشیدا کوچولو
28 تیر 92 13:56
سلام عزیزم ... چه سوپ خوشرنگ و آبی خوشبحال دخملی با این مامان همه ماهرش به سلامتی کی میاید اهواز ؟ مشتاق دیدارتونم سپیده جون خصوصی لطفا
مامان آنی
28 تیر 92 17:08
مامان محمدرهام جون
30 تیر 92 11:01
ممنون امتحان یکنم
لیلی
1 مرداد 92 17:19
مرسی سپیده جون. چه سوپ خوشمزه ای. به ما هم سر بزنین. آپیم ها. با یک عالمه خبر خوب.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد